Ny viden på en time

Kom et spadestik dybere i forskernes arbejde på finansområdet.

​​Brug en time fra kl. 8-9, og bliv opdateret på aktuel og relevant viden om og forskning i finanssektorens udvikling og i ledelse og HR. Forelæserne er videnskabsmænd fra de danske universiteter, der fortæller om sektoren på baggrund af en forskningsbaseret viden.

Hvordan bliver finans bæredygtig? (28. august)
I EU arbejder man med en handlingsplan for bæredygtig finans. Hvad går det ud på? Hvordan sikrer vi, at den finansielle sektor bidrager positivt til den bæredygtige omstilling, og hvilke kompetencer skal vi have i spil, når vi skal rådgive vores kunder?

Udnyt din ubevidste intelligens (11. september)
Mød forsker og forfatter Michael Rohde, der lærer dig at udnytte din ubevidste intelligens, så du kan folde dig ud som det fantastiske væsen, du er.
Ny ledelse af fremtidens unge medarbejdere (25. september)
Snart sidder der unge på tre ud af fire stole på arbejdspladserne. Det kommer til at betyde, at virksomheder bliver nødt til at ændre deres ledelsesstil. De unge medarbejdere skal kunne se sig selv og muligheden for at udfolde sig i virksomheden. Derfor er det vigtigt at sætte sig ind i den unge medarbejders verden.
Motion på arbejdet giver gevinster (9. oktober)
Hør om baggrunden for forskningen i motion på arbejdspladsen, og hvordan du ved at følge nogle få simple råd kan bruge denne viden på din egen arbejdsplads.
Bæredygtige løsninger i den finansielle sektor (6. november)
Verdensmålene og hele tankegangen med at skabe bæredygtig vækst og udvikling er en megatrend, der berører os alle. Samtidig er det en dagsorden, der i stadig stigende grad udgør et konkurrenceparameter over for kunder, samarbejdspartnere og ved rekruttering af unge talenter.

Se tidligere Finansforbundet University