Ny viden på en time

Kom et spadestik dybere i forskernes arbejde på finansområdet.

​​Brug en time fra kl. 8-9, og bliv opdateret på aktuel og relevant viden om og forskning i finanssektorens udvikling og i ledelse og HR. Forelæserne er videnskabsmænd fra de danske universiteter, der fortæller om sektoren på baggrund af en forskningsbaseret viden.

Motion på arbejdet giver gevinster (9. oktober)
Hør om baggrunden for forskningen i motion på arbejdspladsen, og hvordan du ved at følge nogle få simple råd kan bruge denne viden på din egen arbejdsplads.
Learn about EU directive to disencourage tax planning (23. oktober)
Meet Carina Marie Gersdorf Korsgaard, expert in international tax, and learn about the directive from the European Council that obliges tax advisers or businesses to report on a number of transactions defined as potential tax planning schemes.
Bæredygtige løsninger i den finansielle sektor (6. november)
Verdensmålene og hele tankegangen med at skabe bæredygtig vækst og udvikling er en megatrend, der berører os alle. Samtidig er det en dagsorden, der i stadig stigende grad udgør et konkurrenceparameter over for kunder, samarbejdspartnere og ved rekruttering af unge talenter.
Sådan undgår du at snuble i ledelsesspændet (20. november)
I dette oplæg får du indblik i mulighederne ved at arbejde med ledelsesspænd, og du får at vide, hvordan du undgår faldgruberne. Ledelsesspænd bliver ofte brugt som en enkel matematisk nøgle for, hvor mange personer en leder bør have i direkte reference, for at en organisation fungerer effektivt. Hvad der syner enkelt på overfladen, er mere kompliceret i praksis.
Sådan gør du mødet til dagens bedste oplevelse (4. december)
Hvem siger, at møder er spild af tid? – sådan behøver det ikke at være. I dette interaktive oplæg lærer du, hvordan du undgår de ni mødedræbere, og hvad der skal til, for at dine møder bliver motiverende og energiskabende.

Se tidligere Finansforbundet University