Tilbud for seniorer

Som seniormedlem i Finansforbundet har du mulighed for at indgå i seniorgrupper, hvor du kan møde tidligere kollegaer og deltage i forskellige sociale arrangementer. Grupperne er åbne for alle seniormedlemmer af Finansforbundet, dvs. alle pensionister.

Seniorgruppernes arrangementer

Arrangementer i Region Hovedstaden Nordsjælland

Region Hovedstaden – Nordsjælland

Bustur til Møn

Efter sidste opsamling finder chaufføren et sted, hvor vi får vores medbragte kaffe/te og rundstykke. Derefter direkte til Thorsvang Samlermuseum. Her bliver vi delt i to hold, hvis I ønsker et foredrag på 10 minutter i bunkeren.

Ellers går vi selv rundt, alt er meget samlet, så alle kan være med. Kl. 12.15 frokost (buffet) inkl. 1 genstand, vi har fået lokalet "Paradis". Efter frokost skal vi til Nyord, vi ser os lidt omkring, kaffe og kage på Lollesgaard. Nu er det så tid til Bryghuset Møn, vi får fortælling om stedet + ølsmagning (4 slags øl). Kl. ca. 17.15 kører vi hjemad igen.

Tid: 9. maj

Sted: Opsamling med bus, Helsingør St. v. godsterminalen kl. 7.30, Hillerød St. kl. 8.00

Pris: 250 kr. for medlemmer, 700 kr. for ledsager (kun hvis der er plads)

Konto: 1551-3719467814

Frist: 15. april

Husk: Tilmelding og betaling samtidig + påstigningssted

Tilmelding til: astrid.klose.sm@gmail.com – evt. afbud: Astrid, tlf. 22 71 77 00.

Arrangementer i 2019:
28. august tur til Røsnæs

Arrangementer i Region Sjælland

Region Sjælland – Vestsjælland

Foredrag om vandretur/Caminoen

Foredrag på Restaurant Bothwell, Golfsvinget 1, Fårevejle. Her vil Svend Erik fortælle om sin tur. En oplevelse, han har drømt om i flere år, nemlig en vandreferie og Caminoen, der går fra Saint-Jean-Pied-de-Port i Frankrig over Pyrenæerne og videre ad den klassiske pilgrimsrute til Santiago og derfra videre til Finisterre ved Atlanterhavet. Der serveres kaffe mv. under foredraget. Efter foredraget serveres en buffet. Drikkevarer for egen regning.

Tid: 8. maj kl. 10.30

Sted: Restaurant Bothwell, Golfsvinget 1, 4540 Fårevejle

Dette er et delvis kør selv-arrangement, men der kører også en bus. Skriv venligst på tilmeldingen, hvilken transport der ønskes

Kl. 8.40 afg. Slagelse Busterminal

Kl. 9.00 afg. Sorø Hallen

Kl. 9.45 afg. Holbæk Jernbanevej

Returkørsel kl. 15.30

Pris: 100 kr. for medlemmer og 200 kr. for ledsager

Kontonummer 4398-3556266093

Frist: Tilmelding fra 8. marts 2019

Tilmelding til: Kirsten Nordbo, e-mail: seniorfinansvestsjaelland@gmail.com

13. august: Langeland – de vilde heste
November: På Vesthhuset i Sorø

Læs mere på www.seniorfinans.dk.

Region Sjælland – Roskilde

Vedrørende vores arrangementer vil vi henvise
til vores hjemmeside www.seniorfinans.dk/ROSKILDE-KREDS.

Region Sjælland – Storstrøm

Amalienborg/ Nordisk Film

Vi indtager et rundstykke og en kop kaffe på Tune Kursuscenter på vej til Amalienborg, hvor vi skal med på en omvisning ind i Dronningens kreative univers. Omvisningen foregår i palæets bel-etage, hvor kurator Elisabeth von Buchwald og udstillingsdesigner Shane Brox i samarbejde med Kongernes Samling har skabt særudstillingen Eventyrdronningen. Efter omvisningen bliver der mulighed for at se andre udstillinger.

På grund af trapper er det desværre ikke muligt for kørestolsbrugere at deltage i omvisningen.

Herefter kører vi til Restaurant Klubben på Enghavevej hvor vi spiser stegt flæsk med persillesovs og hertil en lille vand, lille øl, eller et glas vin.

Herefter fortsætter vi til Nordisk Film hvor vi får en omvisning, der kredser omkring den danske filmhistorie. Vi kommer bagom kulisserne, når Nordisk Film åbner portene til verdens ældste fungerende filmselskab, og går på opdagelse bag de lukkede scenedøre, i en filmby der rummer alt fra dristige jungleeventyr, royale rygeskure og morsomme mordgåder.

Se nærmere om arrangementet på hjemmesiden www.seniorfinans.dk.

Tid: 26. marts

Sted: Vi samler op følgende steder:
Nykøbing F, Cementen, kl. 7
Nørre Alslev, af-/tilkørsel 43, kl. 7.15
Vordingborg/Stensved, af-/tilkørsel 41, kl. 7.30
Rønnede, af-/tilkørsel 37 ved rundkørslen, kl. 8

Pris: Medlemmer 250,00 kr./ledsager 400,00 kr.

Kontonummer: 4515-3348412329

Frist: 11. marts

Tilmelding til: e-mail: seniorfinans@lightmail.dk

Der er øl, vand, slik og frugt med i bussen

18. juni 2019:
13.-14. august 2019: Den Gamle By i Århus

27. november 2019: Julearrangement

Arrangementer i Region Midtjylland

Finansforbundet har meddelt, at bladet Finans kun udkommer 6 gange i 2019. Derfor vil vi anbefale, at medlemmerne fremover bruger vores hjemmeside www.finansseniormidtjylland.dk i endnu større udstrækning for at se aktuelle og fremtidige arrangementer. Arrangementerne vil selvfølgelig blive annonceret i bladet Finans.

Bestyrelsen i Region Midtjylland

Region Midtjylland – Ringkøbing

Rømø og Sild

Glæd dig til en spændende udflugt til Rømø og Sild.

Program:
Kl. 8.20: Afgang fra Kvickly i Holstebro.
Kl. 9.00: Afgang fra Markedspladsen i Herning.
Der serveres kaffe/te og et smurt rundstykke på vej til Rømø.
Kl. 12.30: Vi kører om bord på færgen fra Rømø til Sild. Sejladsen tager ca. 40 minutter. Under overfarten er der frokost. Vel ankommet til Sild får vi en guidet rundtur med dansktalende guide.
Kl. 17: I Westerland kører vi om bord på toget "Syltschuttle", der kører over den 11 km lange Hindenburg-dæmning. Fra pladserne højt oppe i bussen ser vi det enestående naturområde Vadehavet. Efter 40 minutters kørsel er vi fremme ved Niebüll. Undervejs nyder vi en let aftensmad bestående af håndmadder.
Kl. 18.15: Herefter kører bussen til Aventoft, hvor der er mulighed for indkøb i grænsebutikken.
Kl. 19.30: Afgang fra Aventoft. Chaufføren sætter kaffen over, så der er mulighed for en kop kaffe på hjemturen.
Ca. kl. 22.30: Ankomst til Herning.
Ca. kl. 23.10: Ankomst til Holstebro.

Tid: 18. juni

Pris: 250 kr. for medlemmer, ledsager 625 kr.
Kontonummer: 0871-4160065988
Frist: 15. april

Tilmelding til: Finn Lykke, e-mail: finn@thue.dk

Bemærkninger:
Ved tilmelding bedes du oplyse navn/navne, postnummer og ønsket påstigningssted. Grundet begrænset antal pladser (50) bedes du afvente accept af tilmeldingen inden betaling. Husk pas og euro.

​Musicalen "Evita"

Glæd dig til at opleve musicalen om den legendariske Eva Perón. En dramatisk fortælling om den karismatiske og ikoniske Eva Peróns rejse fra et liv i yderste fattigdom til en plads i overklassens rampelys. Mange kan nynne med på sangen "Don't cry for me, Argentina", som stammer fra musicalen "Evita".
I kampen for de fattige blev Eva Perón landets mest magtfulde og omtalte kvinde. Inden sin død i 1952 nåede hun at forføre en hel nation. Hun var elsket af underklassen og foragtet af overklassen. Dette blandt andet fordi hun blandede sig i sin mands, general, præsident og diktator Juan Peróns, embede.

Tid: 10. april kl. 19.30

Sted: Herning Kongrescenter, Østergade 37, 7400 Herning

Pris inkl. en forfriskning: 150 kr. for medlemmer, 370 kr. for ledsager
Kontonummer: 0871-4160065988

Frist: 18. februar

Tilmelding til: Lone Andersen, e-mail: lonja@mvb.net. Oplys navn og postnummer ved tilmelding

Bemærkninger: Afhentning af billetter kan ske ved indgang A kl. 19. Grundet begrænset antal billetter – 60 stk. – bedes du afvente accept af tilmeldingen inden betaling.

September: Arrangementet bekendtgøres senere
28. november: Julefrokost – Nørre Vosborg.

Region Midtjylland – Viborg/Skive

Kør selv-tur til Viborg

Vi mødes ved domkirken kl. 10.30. Guiden vil føre os gennem Viborgs latinerkvarter med kik ind i de gamle gårdmiljøer. Efter ca. 1 times vandring går vi til rundvisning i domkirken, som varer ca. ½ time. Vi indtager herefter en frokost (æggekage inkl. øl og vand) på Restaurant Ly. Efter frokosten kan man på egen hånd se nærmere på Viborg.

Tid: 14. marts kl. 10.30

Pris: Medlemmer 75 kr., ledsager 150 kr.

Kontonummer: 9255-0759777026 (husk navn)

Frist: 1. marts

Tilmelding til: Steffen Hvidt, e-mail: sahvidt@gmail.com

23. maj: Udsat tur til Sprogø

19.-20. september: 2-dagestur

19. november: Julefrokost.

Finansbladet som tidligere blev udgivet 11 gange om året er nu reduceret til 6 gange. Dette betyder, at der kan være kortere eller længere tidsrum fra annoncering af arrangementer og tilmelding. Arrangementerne kan ligesom i bladet findes på vores hjemmeside. Grundet foranstående anbefaler vi vore medlemmer at følge os på hjemmesiden. I finder os på hjemmesiden ved at skrive Finanssenior og efterfølgende klikke Jer ind på Ringkøbing-Holstebro.
Udvalget Midtjylland/Ringkøbing

Region Midtjylland – Århus

Naturhistorisk Museum
Besøg på Naturhistorisk Museum med udstillingen "Frihedens værksted" om Troels Kløvedals eventyrlige liv med Nordkaperen og kronch (læs brunch) på 6. Frederiks Kro. Se i øvrigt vores hjemmeside – www.finansseniormidtjylland.dk.

Tid: 11. april kl. 9.30
Sted: 6. Frederiks Kro, Salonvejen 1, 8240 Risskov. Kronch starter kl. 10. Efter cirka to timer kører vi i egen bil til Naturhistorisk Museum, Wilhelm Meyers Alle 10, 8000 Århus C, og besøger udstillingen

Pris: 100 kr. pr. medlem
Kontonummer: 4716-4716182096
(angiv venligst medlemsnr. ved tilmelding og betaling. Såfremt man ikke melder afbud senest 5 dage før arrangementet, vil man blive afkrævet en betaling på 250 kr.)

Frist: 2. april

Tilmelding: Kurt Bjerre, Rønnevangen 39, 8471 Sabro, e-mail: kubjerre@adr.dk

……………

Cirkusrevyen i Aalborg

Bustur med Sørens Rejser til Cirkusrevyen, Aalborg Kongres & Kultur Center, med middag inden revyen. Inkl. buskørsel i 4-stjernet turistbus, aftenbuffet på Restaurant Papegøjehaven og entre til Cirkusrevyen. Der er kun 54 pladser, så det er efter først til mølle-princippet. Såfremt der er overtegnet, vil vi forsøge at købe flere billetter. Se i øvrigt vores hjemmeside: www.finansseniormidtjylland.dk.

Tid: 6. september.

Sted: Opsamling i bus, når vi kender antal:
Silkeborg v. Søtorvet, Skanderborg v. frakørsel 52, Musikhuset Aarhus og Randers-hallen, ligesom tiderne for opsamling oplyses senere

Pris: 600 kr. pr. medlem
Kontonummer: 4716-4716182096
(angiv venligst medlemsnr. ved tilmelding og betaling. Ved tilmelding betales a conto 300 kr. på kontoen. Drikkevarer for egen regning)

Frist: Hurtigst muligt

Tilmelding til: Kurt Bjerre, Rønnevangen 39, 8471 Sabro, e-mail: kubjerre@adr.dk

Øvrige planlagte aktiviteter i 2019:

20. juni: Bustur med Sørens Rejser til Nordfyn/Bogense og Hørmuseet
20. november: Julefrokost på Sabro Kro.

Arrangementer i Region Syddanmark

Region Syddanmark – Ribe

Højskoleformiddag i Skads Forsamlingshus

Vi starter med morgenkaffe kl. 10, og kl. 10.30 underholder Leif Fabricius under overskriften "Jysk lune – lune jyder". Kl. 12.30 er der frokost inkl. en genstand.

Tid: 21. marts kl. 10
Sted: Skads Forsamlingshus, Skads Byvej 54, 6705 Esbjerg Ø
Pris: Medlemmer 75 kr. og ledsager 225 kr.
Kontonr. 2430  6266790293
Frist: 15. marts

Tilmelding: Ane Marie Bertramsen, Skovgade 2f, 6760 Ribe. E-mail: finansribe@hotmail.dk.

2. juli: Sommerspil i Varde
12. september: Udflugt til Schackenborg Slot
28. november: Julefrokost på Brorsonsminde i Ribe
Samtlige arrangementer kan ses på finansforbundet.dk/seniorer.

Region Syddanmark – Sønderjylland

Kør selv-tur til Haderslev og omegn

1½ times sejltur på Haderslev Dam med M/S Dorothea, middag på Danhostel, Haderslev. Derefter køres der til Christiansdal Gl. Elkraftværk og senere til Tørning Mølle, begge steder er der rundtur m. lokale guider. På Tørning Mølle slutter vi med kaffe og kage ca. kl. 17.

Tid: 7. maj kl. 10

Sted: Danhostel, Erlevvej 34, 6100 Haderslev

Pris: 200 kr. pr. medlem, 400 kr. for ægtefælle/samlever

Kontonummer: 4652-4652207375

Frist: 1. april

Tilmelding til: Hans Henrik Galle, Nyhusvej 11, 6330 Padborg, e-mail: hanshenrik@galle.dk

Bemærkninger: Først til mølle … Husk deltagernavne, tlf.nr. og betaling ved tilmeldingen

Næste arrangement: 20. juni: Sejltur til vadehavsøen Amrum i Tyskland.

Arrangementer i 2019
Foreløbig program (med forbehold for ændringer):
20. juni: Sejltur til vadehavsøen Amrum
3. september: Bus til TV 2 i Odense og Danmarks Jernbanemuseum
24. oktober: Foredrag og lottospil på Bov Kro
26. november: Julefrokost.

Region Syddanmark - Fyn

Forårsmøde

Vi har følgende program til årets første sammenkomst i Næsbyhoved Skovs restaurant, Odense. Vi mødes kl. 10 og får kaffe med brød. Derefter foredrag af Ruth Brik Christensen, som har været leder af KFUM's soldaterhjem i både Irak og Afghanistan. Ruth holder et inspirerende foredrag om at være den forstående og lyttende "mor" for danske soldater i udlandet. Ca. kl. 12.30 serveres en dejlig middag med 1 glas vin/øl/vand. Derefter slutter dagens program.

Tid: 4. april kl. 10

Sted: Næsbyhoved Skov, Kanalvej 52, Odense

Pris: Medlemmer 100 kr., ledsager (fælles bopæl) 350 kr.

Kontonummer: Beløbet indsættes på konto 6845-1717398 i Sydbank med angivelse af det ved tilmeldingen oplyste nummer

Frist: 27. marts

Tilmelding til: Lis Larsen, tlf. 66 16 14 13 – Jørn Hvolbæk, tlf. 66 15 83 12 – Synnøve Andersen, tlf. 62 61 81 13 – Bjarne Lindgren, tlf. 30 35 05 35 – Georg Juel, tlf. 22 11 78 25

E-mail: mgjuel@yahoo.com

……………

Museum Jorn, Silkeborg, og sejltur på Silkeborgsøerne

Årets bustur går til Silkeborg. Undervejs holder vi en pause, hvor vi drikker formiddagskaffe. I Silkeborg skal vi besøge Asger Jorn-museet, dels med rundvisning, dels med tid til selv at nyde kunsten. Herefter to timers sejltur på søerne, mens vi nyder en lækker frokostanretning med 1 glas vin/øl/vand. Busserne holder klar ved anløbsbroen, og på hjemturen får vi eftermiddagskaffe. Forventet hjemkomst til Odense kl. 18.

Tid: 4. juni

Sted: Bus: Kl. 8.00 præcis fra Odense (Rosengårdscentret – gul indgang – ved biografen)
Kl. 8.45 fra Middelfart (p-pladsen ved ny Lillebæltsbro)

Pris: Medlemmer 250 kr., ledsager (fælles bopæl) 550 kr.

Hurtig tilmelding – maks. 100 pers.

Frist: 20. maj

Påstigningssted skal oplyses ved tilmelding

E-mail: mgjuel@yahoo.com

Arrangementer i 2019

17. september: Foredrag af eventyreren Lars Simonsen
22. november: Julemøde

Region Syddanmark – Vejle

Kør selv-tur til Christiansfeld

Vi skal på en guidet rundvisning i Europas smukkeste brødremenighedsby. Christiansfeld blev optaget på Unescos verdensarvsliste i 2015. Den guidede byrundvisning har en længde på ca. 2,5 km. Husk påklædning og sko efter vejret! Efter byrundvisningen kører vi til Elmegaarden, Damager 7, 6560 Sommersted, og spiser frokost (køreturen tager ca. 10-15 min.).

Tid: 21. maj

Mødested: Genforeningspladsen, Kongensgade 28, Christiansfeld, kl. 10.15

Pris: 100 kr. for medlemmer, 300 kr. for ledsager

Konto: 3618-4800340373

Frist: 10. maj

Tilmelding til: Lissy Hansen, Bøgballevej 111, 7171 Uldum, tlf. 61 77 07 45, e-mail lissyhehan@gmail.com

Bemærkninger: Ang. parkering i Christiansfeld skulle der være rigeligt med pladser i midtbyen. På Elmegaarden vil der være mulighed for rundvisning og besøg i deres gårdbutik – se evt. hjemmesiden Elmegaarden.dk.

​22. august: Bustur til Herlufsholm og Gavnø Slot
28. november: Julefrokost.

Nærmere oplysninger om de enkelte arrangementer i kommende numre af Finans. Ret til ændringer forbeholdes. Vi ønsker alle et rigtig godt nytår.

Arrangementer i Region Hovedstaden København

Fremover vil seniorgruppen Region Hovedstaden være delt op i en København-del og i en Nordsjælland-del.

Region Hovedstaden København består af kommunerne: Albertslund, Ballerup, Bornholm, Brøndby, Dragør, Egedal, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Herlev, Hvidovre, Høje Taastrup, Ishøj, København, Lyngby-Taarbæk, Rødovre, Tårnby og Vallensbæk.

Region Hovedstaden Nordsjælland består af kommunerne: Allerød, Fredensborg, Frederikssund, Furesø, Gribskov, Halsnæs, Helsingør, Hillerød, Hørsholm og Rudersdal.

Seniorarrangementer for Region Hovedstaden Nordsjælland er derfor placeret et andet sted.

​Region Hovedstad​en – Bornholm

Urtetur

Arrangementet starter kl. 10 ved Melstedgård, Gudhjem, hvor vi går cirka halvanden time i området ved stranden og samler urter. Efterfølgende er der frokost på Gaarden (den nye bygning) med noget allerede tilberedt mad og måske noget med de urter, vi plukker. Der serveres to genstande (øl/vand) til hver.

Sted: Melstedgård, Gudhjem

Tid: 6. maj

Pris: Medlemmer gratis, ledsager 300 kr.
(Betaling bedes foretaget ved tilmelding. Ved tilmelding oplyses medlemsnummer)

Kontonummer: 0650-4374119104

Frist: 15. april

Tilmelding til: Jørn Svendsen, Boulevarden 6, Balka, 3730 Nexø, tlf. 21 72 31 54, e-mail: jesven@mail.dk.

Region Hovedstade​n – København

​Kullen og Sofiero Slot – en royal oplevelse

Vi kører til Helsingør og sejler til Helsingborg. Inden det "royale besøg" kører vi til spidsen af Kullen og stopper for at nyde den storslåede udsigt og får en kop kaffe med wienerbrød, inden vi fortsætter til Sofiero Slot. Når vi kommer til Sofiero Slot, skal vi spise frokost i slotsrestauranten. Efter en god frokost skal vi møde vores guide, som vil vise os rundt i den store slotspark. Når vi har nydt de mange rododendronbuske, afslutter vi vores besøg i Cafe Glasveranda, hvor vi skal nyde kaffe/te med hjemmebagt æblekage, inden vi igen kører mod færgen i Helsingborg.

Tid: 27. maj

Afgang: Sjælør Station præcis kl. 7.45

Obs: Husk pas eller kørekort

Pris: 300 kr.

Kontonummer: 1551-2561400213
(husk på tilmeldingen at anføre medlemsnr. og postnr. Tilmeldingen er først gældende, når vi har modtaget både tilmelding og indbetaling)

Frist: 1. maj (der vil være mulighed for tilbagebetaling indtil tirsdag 14. maj)

Tilmelding: Anne Marie Matthiesen, Gl. Køge Landevej 267, 7. tv., 2650 Hvidovre, e-mail: an.matthiesen@webspeed.dk. ​

Foredrag med Kathrine Lilleør

Kathrine Lilleør er sognepræst i Sankt Pauls Kirke i Nyboder. Hun fortæller om det allerværste og det allervigtigste. Et collageforedrag med fortælling fra hendes eget og andres liv – hvad der slår hende ud, og hvad der holder hende oppe. Hun er tidligere medlem af Det Etiske Råd, forfatter til adskillige bestsellere og meningsdanner med fast spalteplads på Berlingske. Efter foredraget bydes på en middag med en øl/vand eller vin samt kaffe og kage.

Tid: 26. marts kl. 10.
Sted: Restaurant Brøndby, Brøndby Stadion 10 (der kører busser lige til døren, og der er gode parkeringsmuligheder)
Pris: 200 kr.
Kontonummer: 1551-2561400213

Husk på tilmeldingen at anføre medlemsnr. og postnr. Tilmelding er først gældende, når vi har modtaget både tilmelding og indbetaling

Frist: 31. januar

Der vil være mulighed for tilbagebetaling indtil 12. marts

Tilmelding til: Anne Lise Pedersen, Sofielundsvej 51, 2600 Glostrup, e-mail: finanskbh@gmail.com.

Øvrige arrangementer i 2019:

20. august: Sensommertur til Sorø Akademi, Sorø Klosterkirke og sejltur på Sorø Sø. Annonceres i Finans, der udkommer 24. maj

1. oktober: Bjarne Hastrup i Brøndby Hallen. Annonceres i Finans, der udkommer 23. august

26. november: Julefrokost i Brøndby Hallen. Annonceres i Finans, der udkommer 11. oktober. Foredragsholder Per Stig Møller.

Arrangementer i Region Nordjylland

Region Nordjylland

Kør selv-tur til Kunsten, Aalborg, m.m.

Vi besøger Kunsten i Aalborg kl. 10, hvor der vil være guidet rundvisning. Kl. 12 er der frokost på Comwell Hvide Hus, Vesterbro 2, 9000 Aalborg. Efter frokosten er der foredrag med Jørgen Pyndt fra TV2 Nord, der vil fortælle om et spændende liv med medierne med titlen: "Fra bondedreng på Lolland til journalist i Nordjylland".
Bemærk: Maks. 100 personer – tilmelding efter først til mølle – ledsager må deltage.

Tid: 9. maj

Sted: Kunsten, Kong Christians Alle 50, 9000 Aalborg, kl. 10 – der kan med fordel parkeres ved Comwell Hvide Hus

Pris: 175 kr. for medlemmer, 350 kr. for ledsager

Kontonummer: 9001-4565445192

Frist: 23. april

Tilmelding til: finans.nord@gmail.com

Evt. afbud kan ske til Vinni Hansen, tlf. 29 82 31 45.

5. september: Bustur til Vendsyssel
28. november: Julefest i Europahallen

Yderligere informationer om arrangementerne kommer løbende i Finans.

Indryk en seniorannonce

Seniorgrupperne har mulighed for at indrykke annoncer om arrangementer i Magasinet Finans. Annoncerne bliver også lagt her på siden. Vi bestræber os på, at annoncerne er lagt på samme dag som magasinet udkommer.

For at indrykke en annonce skal du sende en mail til Linda Kabels på lka@finansforbundet.dk.

Husk at læse retningslinjerne for seniorgrupperne (se under "Om seniorgrupperne").

Skriv disse oplysninger i din mail (alle med * skal skrives i mailen)

• Seniorgruppens navn og region *
  • Arrangementets navn *
  • Beskrivelse af arrangementet *
  • Dato *
  • Tid og sted *
  • Pris (medlem og evt. ægtefælle/samlever) *
  • Kontonummer
  • Tilmeldingsfrist *
  • Tilmelding sendes til *
  • Bemærkninger

Deadlines for annoncer i Finans 2018

• Nr. 6/2018
    Deadline: 26.10.18
    Udkommer: 16.11.18

Om seniorgrupperne

Find din seniorgruppe

Der er seks seniorgrupper:

• Region Hovedstaden København
  • Region Hovedstaden Nordsjælland
  • Region Sjælland
  • Region Syddanmark
  • Region Midtjylland
  • Region Nordjylland

Er du i tvivl om, hvilken seniorgruppe, du tilhører, kan du se nedenfor, hvilke kommuner hører til hvilken seniorgruppe.

Hvilken seniorgruppe hører min kommune under?

Region Hovedstaden København

• Aalborg Kommune

Kontaktoplysninger til seniorgrupperne

Retningslinjerne for seniorgrupperne

Hver seniorgruppe får et beløb til gennemførelse af aktiviteter finansieret af forbundets kontingentpenge.

I retningslinjerne lægges der blandt andet vægt på, at bestyrelsen i den enkelte seniorgruppe har ansvaret for at der bliver gennemført et minimum på tre til fire arrangementer per år, samtidig med at det forventes at de tildelte midler rent faktisk anvendes således at medlemmerne føler de får værdi for af deres medlemskab.

For at styrke planlægningsarbejdet og administrationen vil den enkelte senior kun kunne deltage i arrangementer inden for egen geografiske seniorgruppe.

Desuden præciseres det, hvilke regler der gælder for ledsager og for arrangementer med overnatning.

Retningslinjer for seniorgrupperne (pdf)

Om at være seniormedlem af Finansforbundet

Åbn alle

Har jeg adgang til alle Finansforbundets tilbud?

Som seniormedlem har du adgang til de samme tilbud og medlemsfordele, som inden du blev seniormedlem. Det betyder, at du fortsat kan benytte dig af f.eks. rådgivning via FTFa og socialrådgiverne, leje og udleje via Finansforbundets Feriebørs samt forskellige rabataftaler.

Finansforbundet har en række arrangementer, som er særligt rettet mod seniorer. Du har også mulighed for at indgå i seniorgrupper, hvor du kan møde tidligere kolleger og deltage i sociale arrangementer, der er arrangeret af seniorgrupperne.

Du vil fortsat få tilsendt Magasinet Finans med posten, og hvis du har oplyst din mailadresse, vil du også modtage nyhedsbrevet MedlemsNyt.

Ændrede regler for leje via Finanssektorens feriefond

Vær opmærksom på, at adgangen til ferieboliger fra Finanssektorens Feriefond er lidt anderledes for seniorer: Som seniormedlem kan du leje på normale betingelser, så længe du modtager løn fra din tidligere virksomhed, og hvis virksomheden har en aftale med FA. Herefter kan du også leje sommerhuse, men som seniormedlem kan du tidligst reservere et sommerhus én måned før, du ønsker at leje det.

Hvad sker der med mine forsikringer?

Alle forsikringer fortsætter, så længe du er medlem af Finansforbundet.

Forsikringerne fortsætter på samme vilkår med undtagelse af af gruppelivsforsikringen, der udløber den måned, hvor du fylder 67 år. Vi sender dig et brev omkring dette, når du fylder 67.

Hvad koster et seniormedlemskab?

Et seniormedlemskab koster 660 kr. om året. Kontingentet opkræves kvartalsvis i februar, maj, august og november.

Kan jeg opsige medlemskabet?

Du kan melde dig ud, når du vil – husk, at det skal være skriftligt, og at du ikke kan melde dig ind igen. Da kontingentet er forudbetalt, vil du få eventuelt overskydende kontingent tilbagebetalt.