Tilbud for seniorer

Som seniormedlem i Finansforbundet har du mulighed for at indgå i seniorgrupper, hvor du kan møde tidligere kollegaer og deltage i forskellige sociale arrangementer. Grupperne er åbne for alle seniormedlemmer af Finansforbundet, dvs. alle pensionister uanset årsag til pensionering, medlemmer på efterløn og på rådighedstjeneste.

Seniorgruppernes arrangementer

Arrangementer i Region Hovedstaden Nordsjælland

Region Hovedstaden – Nordsjælland

Downstairs and upstairs på Christiansborg Slot

Fra 10.30 til 12.30 guidet rundvisning på slottet. Vi skal se De Kgl. Stalde, Det Kgl. Festkøkken, Slotskirken, De Kgl. Repræsentationslokaler og Riddersalen med Bjørn Nørgaards gobeliner. Herefter skal vi op i tårnet og spise frokost fra 13.30 til 15.30 Der er mulighed for at komme helt op i tårnet og se ud over byen, inden vi spiser. Husk legitimation, pas eller lignende billedlegitimation. Man bliver undersøgt ligesom i lufthavnen.

• Tid: 5. september
  • Sted: Mødested: Indgangen til slottet kl. 10.15, billetsalget, Prins Jørgensgård 5
  • Pris: Medlemmer 200 kr., ledsager 565 kr.
  • Kontonummer:  1551-3719 4678 14
  • Frist: 1. august
  • Tilmelding til: Erik Mathiesen, Lindehøj 135, 2990 Nivå, e-mail: ebm@post9.tele.dk
  • Bemærkninger: Maks. 60 medlemmer, ledsager kun hvis der er plads. Tilmelding og betaling skal ske samtidigt. Afbud på dagen, ring 40 86 55 23. Ved afbud refunderes det beløb, som gruppen kan frigøre sig for.

Arrangementer i Region Sjælland

Region Sjælland – Roskilde

Sommertur til Ærø

Efter ankomst Ærøskøbing modtages vi af en guide, som vil tage os med rundt på øen til nogle af øens seværdigheder bl.a. Søbygaard, Voderup Klint, Søfartsmuseet i Marstal og ikke mindst Ærøskøbing med sine smukke huse og brostensbelagte stræder. I Søby spiser vi frokost på cafe Arthur. Kl. 17.35 sætter vi kursen hjemad og vil være i Solrød ca. kl. 20.35, og i Hyrdehøj ca. kl. 21.00

• Tid: 6. juni
  • Sted: Busafgang Hyrdehøj i Roskilde kl. 7:15 og Solrød St. kl. 7:45
  • Pris: medlemmer 200 kr., ledsager (hvis plads) 750 kr.
  • Kontonummer: 0434-3191551273
  • Frist:25. maj
  • Tilmelding til: Arne Sørensen, Pileskovvej 23, 2635 Ishøj, e-mail: roskildefinans@gmail.com, tlf: 4092843
  • Bemærkninger: Man er først registreret, når tilmelding og betaling er modtaget. Husk at oplyse navn, adresse, medlemsnummer, mobilnummer og påstigningssted.

Region Sjælland – Storstrøm

GeoCenter Møn og Fanefjord Kirke
GeoCenter Møns Klint ligger på selve Møns Klint. Centret er omgivet af den mytiske Klinteskov mod syd, vest og nord. Mod øst – kun en snes meter fra bygningen – kommer Møns Klint. Et fald på 100 meter ned til stranden vidner om tiden fra Danmarks fødsel. Derefter kører vi til Klintholm, hvor vi indtager vores frokost. Herefter går turen til Fanefjord Kirke. Kort før reformationen fyldte Elmelundemesteren Fanefjord Kirke med motiver fra Det Nye Testamente, en af de kendteste og mest omfattende danske kirkeudsmykninger fra middelalder og renæssance.

• Tid: 12. juni
  • Sted: Vi samler op følgende steder:
    Bus 1:
    Lysemose kl. 8.50
    Nykøbing F, Cementen, kl. 9.05
    Nørre Alslev, af-/tilkørsel 43, kl. 9.20
    Sukkerfabrikken kl. 10.00
    GeoCentret kl.10.30
  • Bus 2:
    Grønvej kl. 8.50
    Rønnede kl. 9.10
    Stensved af-/tilkørsel 41 kl. 9.40
    Sukkerfabrikken kl. 10.00
    GeoCentret kl.10.30
  • Pris: Medlemmer 250 kr./ledsager 400 kr.
  • Kontonummer: 4515-3348412329
  • Frist: 22. maj – tilmelding efter princippet først til mølle
  • Tilmelding til: Grete Fagerberg, e-mail: seniorfinans@lightmail.dk
  • Bemærkninger: Vi drikker formiddagskaffe på vej til GeoCentret, og frokosten indtages ved Klintholm Havn. Der er øl, vand, slik og frugt med i bussen. Vi drikker eftermiddagskaffe med hjemmebagt kage, inden vi kører hjem fra Fanefjord Kirke.

M/S Helge og Danmarks Forsorgsmuseum

Vi skal sejle med M/S Helge i det Sydfynske Øhav. Turen stopper i Svendborg Havn, hvor vores bus venter på os for at køre os til Hotel Christiansminde, hvor vi spiser frokost. Dernæst Danmarks Forsorgsmuseum. Der får vi en helt særlig museumsoplevelse. I det øjeblik vi passerer Fattiggårdens port, omkranses vi af mure og pigtråd, og en fornemmelse af indespærring, tab og tvang kryber ind under huden. Her begynder en rejse i tid, holdninger og idealer.

• Tid: 14. august
  • Sted: Vi samler op med bus følgende steder:
    Grønvej kl. 6.40
    Rønnede kl. 7.00
    Stensved af-/tilkørsel 41 kl. 7.30
    Nørre Alslev af-/tilkørsel 43 kl. 7.45
    Cementen kl. 8.00
    Lysemose kl. 8.30
    Tårs Færge kl. 9.00
  • Pris: Medlemmer 350 kr./ledsager 450 kr.
  • Kontonummer: 4515-3348412329
  • Frist: 31. juli – tilmelding efter princippet først til mølle
  • Tilmelding til: Grete Fagerberg, e-mail: seniorfinans@lightmail.dk
  • Bemærkninger: Vi drikker morgenkaffe på færgen på vej til Spodsbjerg, og frokostbuffeten indtages på Hotel Christiansminde. Der er øl, vand, slik og frugt med i bussen. Vi drikker eftermiddagskaffe med hjemmebagt kage, inden vi kører hjem fra Danmarks Forsorgsmuseum.

29. november: Julefrokost?

Nærmere oplysninger på hjemmesiden Seniorfinans.dk

Region Sjælland – Vestsjælland

Geopark Odsherred
Vi skal på tur rundt i de naturskønne bakkede landskaber i Odsherred. Geoparken blev i 2014 optaget på UNESCOs liste for verdensarv. Men hvad er det der Geopark for noget? Det vil en kyndig geoguide fortælle os om. Vi kører rundt og besøger nogle af de 21 geo-sites som blandt andet Veddinge Bakker, Disbjerg og Lammefjorden. Vi hører mange fantastiske fortællinger om trolde, drager og elverfolk.
På restaurant Anneberg spises frokosten, en lækker frokostbuffet inkl. en øl el. vand.
Om eftermiddagen besøger vi Malergården i Plejerup, som var Swane-familiens kunstnerhjem, men i dag indrettet som museum. Vi får en rundvisning i de gamle stuer og afslutter med eftermiddagskaffe og kage.

• Tid: 8. august
  • Sted: Bus samler op følgende steder:
    Slagelse Busterminal kl. 7.30
    Sorø v. Sorø-hallen kl. 7.55
    Ringsted St., rutebilpladsen, kl. 8.15
    Holbæk, adm.bygningen, Jernbanevej, kl. 9.00
  • Pris: kr. 350 for medlemmer og kr. 450 for ledsagere
  • Kontonummer: 4398-3556266093
  • Frist: Senest 15. juli 2018
  • Tilmelding til: Kirsten Nordbo, e-mail: seniorfinansvestsjaelland@gmail.com

Arrangementer i Region Midtjylland

Finansforbundet har meddelt, at bladet Finans kun udkommer 6 gange i 2018. Derfor vil vi anbefale, at medlemmerne fremover bruger vores hjemmeside www.finansseniormidtjylland.dk i endnu større udstrækning for at se aktuelle og fremtidige arrangementer. Arrangementerne vil selvfølgelig blive annonceret i bladet Finans.

Bestyrelsen i Region Midtjylland

Region Midtjylland – Aarhus

Besøg på Jydsk Væddeløbsbane

Inkl.: Entre, program, parkering, rundvisning og aftensmad m. efterflg. kaffe. Ankomst til JVB, vi mødes foran restaurantbygningen, hvorfra rundvisning starter. Ankomst til Restaurant Derby, og guiden orienterer om banespillet. 1. løb starter. Der spises under løbene. Varighed ca. 3,5 timer, alt efter hvor mange løb der er. Se i øvrigt vores hjemmeside – Finansseniormidtjylland.dk

• Tid: 12. juni kl. 17.15
  • Sted: Observatorievejen 2, 8000 Aarhus
  • Pris: 75 kr. pr. medlem. Drikkevarer for egen regning
  • Kontonummer: 4716-4716182096.
  • Frist: 1. juni
  • Tilmelding til: Kurt Bjerre, Rønnevangen 39, 8471 Sabro, e-mail: kubjerre@adr.dk
  • Bemærkninger: Angiv venligst medlemsnr. ved tilmelding og betaling. Såfremt man ikke melder afbud senest fem dage før arrangementet, vil man blive afkrævet en betaling på kr. 250,-.

NB: Vær opmærksom på, at årets julefrokost er ændret til torsdag den 6. december på Sabro Kro.

Udflugt til Tirpitz-bunkeren med Sørens Rejser
Inkl. smurt rundstykke og kaffe. Entre Bindeballe Købmandsgård og museum. Frokostbuffet Billum Kro inkl. en øl eller vand. Adgang til Tirpitz-bunkeren. Eftermiddagskaffe m. småkager. Sidst på eftermiddagen går turen hjemad, og vi forventer at være retur i vores hjembyer først på aftenen. Se i øvrigt vores hjemmeside – www.finansseniormidtjylland.dk

• Tid: 21. august
  • Sted: Opsamling følgende steder:
    Bus 1: Randershallen kl. 6.30
    Aarhus v. Musikhuset kl. 7.15
    Bus 2:
    Skanderborg v. pendlerplads, frakørsel 52, kl. 7,45
  • Pris: 200 kr. pr. medlem, ægtefælle/samlever kostpris kr. 600,00
  • Kontonummer: 4716-4716182096
  • Frist: 15. juni
  • Tilmelding: Kurt Bjerre, Rønnevangen 39, 8471 Sabro, e-mail: kubjerre@adr.dk
  •  Bemærkninger: Angiv venligst medlemsnr. og opsamlingssted ved tilmelding og betaling. Såfremt man ikke melder afbud senest fem dage før arrangementet, vil man blive afkrævet en betaling på kr. 250,-. Ved overbooking har medlemmer fortrinsret.

Kommende arrangementer i 2018

• 23. oktober: Kulturhuset, Skanderborg – Foredrag med Karin Flensborg
  • 29. november: Julefrokost på Sabro Kro

Region Midtjylland – Viborg/Skive

Tur til Sprogø og byvandring i Nyborg den 24. maj

Det bemærkes, at turen ikke er egnet for gangbesværede. Det er lykkedes at arrangere en tur til Sprogø med maks. 50 deltagere.

Dagens program:

• 7.15: Afgang fra Kulturcenter, Skyttevej 12, 7800 Skive
  • 8.00: Afgang fra Tinghallen, Viborg. Undervejs serveres friskbrygget kaffe og morgenbakke (bolle, smør, snegl).
  • 10.00-10.20: Toiletpause ved Skærup
  • 11.45: Ankomst ved Nyborg Slot. Her serveres sandwich ved bussen
  • Ca. 12.00-13.30: Byvandring med lokal guide, som fortæller om kongebyen Nyborg
  • 13.30: Med guiden fortsætter vi til Sprogø, hvor der bl.a. fortælles om det tidl. kvindehjem, Valdemar den Stores borg, naturen, broen, tunnelen m.m. Under opholdet på Sprogø serveres kaffe og kage ved bussen.
  • 17.00: Guiden forlader os i Nyborg
  • 18.15: Ankomst til Scandic Kolding, Bramdrupdam. Vi skal nyde en dejlig torettersmenu: Flæskesteg med diverse tilbehør. Hjemmelavet islagkage med bær coulis.
  • 19.45: Afgang fra Scandic Kolding
  • 21.30-22.15: Hjemkomst

Under turen er drikkevarer for egen regning.

• Pris: Medlem 450 kr., ægtefælle/samlever 700 kr.
  • Kontonr. 9255-0759777026. Husk navn
  • Frist: 15. maj
  • Tilmelding til: Steffen Hvidt, e-mail: sahvidt@gmail.com

Følgende arrangementer er også fastsat for 2018

• 27. september: sensommerudflugt
  • 21. november julefrokost

Region Midtjylland – Ringkøbing

Sejltur på Kielerkanalen

Udflugten finder sted den 12. juni med følgende program:

Bustur med afgang kl. 5.30 fra Kvickly i Holstebro og kl. 6.00 fra Markedspladsen i Herning. Herefter går turen sydpå mod Tyskland med passende pauser undervejs – bl.a. formiddagspause med buskaffe og et smurt rundstykke.

Kl. 11.00: Vi går om bord på MS Princess i Brunsbüttel, og her venter en dejlig sejlads på Kielerkanalen. Vi nyder en stor brunchbuffet, imens skibet sejler forbi de smukke landskaber. Vi skal opleve noget af den store kanal, der årligt betjener 50.000 skibe. Kanalen, der er et imponerende ingeniørarbejde, blev indviet i 1895.

Kl. 15.00: Efter ca. fire timer ankommer vi til Rendsburg, hvor Venø Bussen venter på os. Turen går herefter nordpå til grænsen, hvor der bliver et lille ophold til indkøb – efterfølgende går turen mod vore hjembyer.

Kl. ca. 19.15: hjemkomst til Herning

Kl. ca. 20.00: hjemkomst til Holstebro

• Pris: kr. 250,- for medlemmer, kr. 700,- for ledsager
  • Kontonummer: 0871 4160065988
  • Frist: 5. maj
  • Tilmelding til: Finn Lykke, e-mail: finn@thue.dk
  • Bemærkning: Ved tilmelding bedes du oplyse navn/navne, postnummer og ønsket påstigningssted. Grundet begrænset antal pladser (50) skal betaling først ske, når tilmelding er accepteret og bekræftet. Husk: pas og euro

Øvrige arrangementer

• 18. september: Rundvisning og foredrag på politistationen i Holstebro
  • 29. november: Julefrokost – Skarrildhus

Finansbladet som tidligere blev udgivet 11 gange om året er nu reduceret til 6 gange. Dette betyder, at der kan være kortere eller længere tidsrum fra annoncering af arrangementer og tilmelding. Arrangementerne kan ligesom i bladet findes på vores hjemmeside. Grundet foranstående anbefaler vi vore medlemmer at følge os på hjemmesiden. I finder os på hjemmesiden ved at skrive Finanssenior og efterfølgende klikke Jer ind på Ringkøbing-Holstebro.
Udvalget

Midtjylland/Ringkøbing

Arrangementer i Region Syddanmark

Region Syddanmark – Fyn

Bustur til Tirpitz museum

Turen går mod vest, hvor vi undervejs nyder vores medbragte kaffe og rundstykker. Kl. 10.45 ankomst til Tirpitz, hvor museets personale giver os 30 minutters introduktion, inden vi forlader busserne for at se museet. Kl. 13.00 kører vi til restaurant Ho Bugt, hvor vi får en buffet, hertil 1 glas vin, øl eller vand samt dessert med kaffe. Efter et spændende besøg kører vi mod Fyn, og undervejs får vi vores medbragte eftermiddagskaffe. Forventet hjemkomst til Odense kl. 17.30.

• Tid: 29. maj
  • Sted: Bus:
    Kl. 7.25 præcis fra Odense (Rosengårdcentret – gul indgang – ved biografen)
    Kl. 8.10 fra Middelfart (p-pladsen ved ny Lillebæltsbro)
  • Pris: Medlemmer 200 kr., ledsager (fælles bopæl) 450 kr.
  • Kontonummer: Beløbet indsættes på konto 6845 – 1717398 i Sydbank med angivelse af det ved tilmeldingen oplyste nummer. Hurtig tilmelding tilrådes, da der er begrænset plads
  • Frist: 13. april
  • Tilmelding til: Lis Larsen, 66 16 14 13 – Jørn Hvolbæk, 66 15 83 12 – Synnøve Andersen, 62 61 81 13 – Bjarne Lindgren, 30 35 05 35 – Georg Juel, 22 11 78 25. Påstigningssted skal oplyses ved tilmelding

• Torsdag den 13. september: Forsorgsmuseet i Svendborg
  • Fredag den 23. november: Julemøde

Region Syddanmark – Ribe

Sommerspil i Varde

I år opføres "Chaplin the Musical". Da vi har 38 billetter, er det først til mølle-princippet. Forestillingen begynder kl. 20.00. Vi mødes kl. 17.00 og spiser kl. 17.30.

• Tid: Tirsdag den 3. juli kl. 17
  • Sted: Hotel Arnbjerg, Varde
  • Pris: Medlemmer 100 kr., ledsager 445 kr.
  • Drikkevarer er for egen regning.
  • Kontonummer: 2430-6266 790293
  • Frist: 21. juni
  • Tilmelding til: Ane Marie Bertramsen, Skovgade 2f, 6760 Ribe, e-mail: finansribe@hotmail.dk
  • Bemærkninger: Næste arrangement er torsdag den 13. september – bustur til Christiansfeld.

De resterende arrangementer i 2018

• 13. september: Udflugt til Christiansfeld
  • 29. november: Julefrokost i Skads Forsamlingshus.

Region Syddanmark – Sønderjylland

Oplevelser på vadehavsøen Sild, kør selv til bingohallen, Kruså, derefter med bus til Rømø og med færgen til List, hvor vi har 1 times ophold. Frokost om bord (stjerneskud el. pariserbøf, afgiv ønske ved tilmelding), derefter 2 timer på egen hånd i Westerland, se bl.a. strandpromenaden, shoppe, nyd kaffe/øl for egen regning, derefter rundtur i bus på øen. Hjem med biltoget over dæmningen, nyd den flotte udsigt til fastlandet, middag i Sdr. Løgum. Forventet ankomst Kruså ca. kl. 20.

• Tid: 6. juni kl. 8.30
  • Sted: Bingohallen, Madeskovvej 1, 6340 Kruså      HUSK PAS
  • Pris: 450 kr., ledsager kr. 600 kr.
  • Kontonummer: 4652 – 4652207375
  • Frist: 25. maj
  • Tilmelding til: Hans Henrik Galle, Nyhusvej 11, 6330 Padborg, e-mail: hanshenrik@galle.dk
  • Bemærkninger: Deltagelse efter først til mølle-princippet. Husk pas. Ved tilmelding: Husk deltagernavne, tlf.nr., betaling og bestilling af stjerneskud el. pariserbøf ved tilmelding.
  • Næste arrangement: 11. sept. til Glücksborg

Region Syddanmark – Vejle

Besøg på Ditlevsdal

Kør-selv tur til Ditlevsdal Bison Farm, Tokkerodvej 24, 5462 Morud. Vi skal på en guidet tur på prærien blandt bisonokserne. Vi kører ud blandt bisonokserne i en åben men overdækket prærievogn, så husk varmt tøj. Til frokost får vi en let bison frokostbuffet inkl. 1 øl/vand pr person

• Tid: 24. maj kl 10.30
  • Pris: medlemmer 125,- kr., ledsager 325 kr.
  • Konto nr. 3618 - 4800340373
  • Frist: 10. maj
  • Tilmelding til: Lissy Hansen, Bøgballevej 111, 7171 Uldum, tlf 61 77 07 45, e-mail: lissyhehan@gmail.com
  • Bemærkninger: Vi mødes på gårdspladsen på Ditlevsdal. I øvrigt henvises til hjemmesiden Ditlevsdal.dk

Heldagstur til Sild med bus

Vi kører til Havneby på Rømø, så vi når færgen til Sild med afgang kl. 10.30. Der er kaffe og rundstykker i bussen. På Sild modtages vi af en lokal guide, John Nielsen, der vil vise os øen. Frokosten består af medbragte sandwich inkl. 1 øl el. vand. Guiden vil finde et velegnet sted til denne frokost. I Westerland er der mulighed for gåtur på egen hånd og evt. cafebesøg. Kl. 16.30 skal vi med biltoget fra Sild til Niebüll, og vi spiser en 2-retters aftenmenu på "Den Gl Grænsekro" – 1 øl/vand el. 1 gl. vin er inkl. Forventet hjemkomst ca. kl. 21.30 i Vejle.

• Tid: 22. august
  • Sted: Kl. 8.00 fra Papuga, Lundahl Nielsensvej 1, Vejle
    Kl. 8.20 fra samkørselspladsen på Kokholm i Kolding (lige ved siden af Hotel Scandic)
  • Pris: 200 kr. for medlemmer. Hvis der er ledige pladser efter tilmeldingsfristens udløb, vil prisen for ledsager være 550 kr. I kan få en ledsager skrevet på venteliste ved tilmelding. Her gælder først til mølle-princippet.
  • Kontonummer: 3618-4800340373
  • Frist: 8. august efter først til mølle-princippet
  • Tilmelding til: Lissy Hansen, Bøgballevej 111, 7171 Uldum, tlf. 61 77 07 45. E-mail: lissyhehan@gmail.com
  • Bemærkninger: Drikkevarer kan købes i bussen. Husk pas og euro. Ved tilmelding bedes I oplyse, hvor I stiger på bussen.

Arrangementer i 2018

• 29. november: Julefrokost

Nærmere oplysninger om de enkelte arrangementer i kommende numre af Finans. Ret til ændringer forbeholdes. Bemærk: Finans udkommer kun seks gange i 2018.

Godt nytår til alle!

Arrangementer i Region Hovedstaden København

Fremover vil seniorgruppen Region Hovedstaden være delt op i en København-del og i en Nordsjælland-del.

Region Hovedstaden København består af kommunerne: Albertslund, Ballerup, Bornholm, Brøndby, Dragør, Egedal, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Herlev, Hvidovre, Høje Taastrup, Ishøj, København, Lyngby-Taarbæk, Rødovre, Tårnby og Vallensbæk.

Region Hovedstaden Nordsjælland består af kommunerne: Allerød, Fredensborg, Frederikssund, Furesø, Gribskov, Halsnæs, Helsingør, Hillerød, Hørsholm og Rudersdal.

Seniorarrangementer for Region Hovedstaden Nordsjælland er derfor placeret et andet sted.

Region Hovedstaden – Bornholm

Ingen arrangementer p.t.

Region Hovedstaden – København

Sommertur til Odense

Vi kører til Storebæltsbroen, hvor vi gør kaffestop ved bussen og nyder et rundstykke. Vi fortsætter til Odense Å, hvor vi stiger om bord på Aafartens hyggelige både, som den næste time vil sejle os op og ned ad åen i den smukke natur. Efter sejlturen går vi op til restaurant CarlsLund og nyder deres specialitet, som er æggekage. Efter frokost skal vi i Den Fynske Landsby, hvor vi får en guidet rundvisning i en landsby fra H.C. Andersens tid. Der vil være tid til på egen hånd at se mere eller blot nyde en kop kaffe i en af de hyggelige cafeer.

• Tid: 14. august
  • Sted: Sjælør Station kl. 7.30
  • Pris: kr. 300,00
  • Kontonummer: 1551-2561400213
  • Fris: 31. maj 2018
  • Tilmelding til: Anne Marie Matthiesen, e-mail: an.matthiesen@webspeed.dk
  • Bemærkninger: Tilmelding er først gældende, når vi har modtaget både tilmelding og indbetaling, hurtig tilmelding tilrådes. Husk postnummer og medlemsnummer på tilmelding. Der vil være mulighed for tilbagebetaling indtil den 14. juli.

Øvrige arrangementer i 2018

• Tirsdag d. 2. oktober i Brøndby Hallen, der annonceres i Finans nr. 4, der udkommer fredag d. 24. august. Foredragsholder: Birthe Rønn Hornbech
  • Tirsdag d. 27. november i Brøndby Hallen, der annonceres i Finans nr. 5, der udkommer fredag d. 12. oktober. Foredragsholder og lidt sang: Julie Berthelsen.

Arrangementer i Region Nordjylland

Region Nordjylland

Kunstcenter og slotsbesøg i Vendsyssel

Vi besøger Dronninglund Kunstcenter, der huser udstillingslokaler, galleributik og café på kanten af Jyske Aas. Frokost på Tylstrup Kro inkl. 1 øl/vand. Herefter besøges Voergaard Slot, hvor guider viser rundt og fortæller den spændende historie om stedet. Vi afslutter dagen på Hotel Viking i Sæby, hvor der kl. 17.00 serveres en 2-retters menu, der ledsages af 1 glas vin. Drikkevarer herudover er for egen regning. Afgang fra Sæby senest kl. 18.30. Bemærk: Der serveres ikke kaffe og rundstykker på denne tur.

• Tid: 4. september
  • Sted: Bus 1:
    Kl. 8.45 Hjørring, Banegårdspladsen v. cykelstativerne
    Kl. 9.30 Brønderslev, Q8-tanken
    Kl. 9.45 Vestbjerg, Uno-tanken
    Kl. 10.00 Nørresundby, Sønderport
  • Bus 2:
    Kl. 8.30 Hobro Rutebilstation
    Kl. 8.45 Rold Gl. Kro
    Kl. 9.00 Shell, Støvring
    Kl. 9.15 Svenstrup gl. dyrehospital
    Kl. 9.45 Aalborg over for Kunsten
  • Bus 3:
    Kl. 8.30 Havnen i Thisted
    Kl. 9.15 Fjerritslev, Migatronic
    Kl. 9.50 Aabybro, p-plads ved hovedvej ved Søparken
    Kl. 10.30 Dronninglund Kunstcenter
  • Pris:175 kr. pr. medlem
  • Kontonummer: 9001-4565445192
  • Frist: 15. august
  • Tilmelding til: E-mailen finans.nord@gmail.com og indbetales på ovennævnte kontonummer
  • Bemærkninger: Evt. afbud kan ske til Vinni Hansen, tlf. 29 82 31 45

Aktiviteter i 2018

• 29. november: Julefrokost

Indryk en seniorannonce

Seniorgrupperne har mulighed for at indrykke annoncer om arrangementer i Magasinet Finans. Annoncerne bliver også lagt her på siden. Vi bestræber os på, at annoncerne er lagt på samme dag som magasinet udkommer.

For at indrykke en annonce skal du sende en mail til Linda Kabels på lka@finansforbundet.dk.

Husk at læse retningslinjerne for seniorgrupperne (se under "Om seniorgrupperne").

Skriv disse oplysninger i din mail (alle med * skal skrives i mailen)

• Seniorgruppens navn og region *

Udkommer: 16.11.18

Om seniorgrupperne

Find din seniorgruppe

Der er seks seniorgrupper:

• Region Hovedstaden København
  • Region Hovedstaden Nordsjælland
  • Region Sjælland
  • Region Syddanmark
  • Region Midtjylland
  • Region Nordjylland

Er du i tvivl om, hvilken seniorgruppe, du tilhører, kan du se nedenfor, hvilke kommuner hører til hvilken seniorgruppe.

Hvilken seniorgruppe hører min kommune under?

Region Hovedstaden København

• Aalborg Kommune

Kontaktoplysninger til seniorgrupperne

Retningslinjerne for seniorgrupperne

Hver seniorgruppe får et beløb til gennemførelse af aktiviteter finansieret af forbundets kontingentpenge.

I retningslinjerne lægges der blandt andet vægt på, at bestyrelsen i den enkelte seniorgruppe har ansvaret for at der bliver gennemført et minimum på tre til fire arrangementer per år, samtidig med at det forventes at de tildelte midler rent faktisk anvendes således at medlemmerne føler de får værdi for af deres medlemskab.

For at styrke planlægningsarbejdet og administrationen vil den enkelte senior kun kunne deltage i arrangementer inden for egen geografiske seniorgruppe.

Desuden præciseres det, hvilke regler der gælder for ledsager og for arrangementer med overnatning.

Læs retningslinjerne (pdf)

Om at være seniormedlem af Finansforbundet

Åbn alle

Har jeg adgang til alle Finansforbundets tilbud?

Som seniormedlem har du adgang til de samme tilbud og medlemsfordele, som inden du blev seniormedlem. Det betyder, at du fortsat kan benytte dig af f.eks. rådgivning via FTFa og socialrådgiverne, leje og udleje via Finansforbundets Feriebørs samt forskellige rabataftaler.

Finansforbundet har en række arrangementer, som er særligt rettet mod seniorer. Du har også mulighed for at indgå i seniorgrupper, hvor du kan møde tidligere kolleger og deltage i sociale arrangementer, der er arrangeret af seniorgrupperne.

Du vil fortsat få tilsendt Magasinet Finans med posten, og hvis du har oplyst din mailadresse, vil du også modtage nyhedsbrevet MedlemsNyt.

Ændrede regler for leje via Finanssektorens feriefond

Vær opmærksom på, at adgangen til ferieboliger fra Finanssektorens Feriefond er lidt anderledes for seniorer: Som seniormedlem kan du leje på normale betingelser, så længe du modtager løn fra din tidligere virksomhed, og hvis virksomheden har en aftale med FA. Herefter kan du også leje sommerhuse, men som seniormedlem kan du tidligst reservere et sommerhus én måned før, du ønsker at leje det.

Hvad sker der med mine forsikringer?

Alle forsikringer fortsætter, så længe du er medlem af Finansforbundet.

Forsikringerne fortsætter på samme vilkår med undtagelse af af gruppelivsforsikringen, der udløber den måned, hvor du fylder 67 år. Vi sender dig et brev omkring dette, når du fylder 67.

Hvad koster et seniormedlemskab?

Et seniormedlemskab koster 660 kr. om året. Kontingentet opkræves kvartalsvis i februar, maj, august og november.

Kan jeg opsige medlemskabet?

Du kan melde dig ud, når du vil – husk, at det skal være skriftligt, og at du ikke kan melde dig ind igen. Da kontingentet er forudbetalt, vil du få eventuelt overskydende kontingent tilbagebetalt.