Tilbud for seniorer

Som seniormedlem i Finansforbundet har du mulighed for at indgå i seniorgrupper, hvor du kan møde tidligere kollegaer og deltage i forskellige sociale arrangementer. Grupperne er åbne for alle seniormedlemmer af Finansforbundet, dvs. alle pensionister.

Seniorgruppernes arrangementer

Arrangementer i Region Hovedstaden Nordsjælland

Region Hovedstaden – Nordsjælland

Turen går gennem de sjællandske alper til Røsnæs

Vi besøger Dyrehøj Vingaard, hvor vi smager på vine og spiser frokost. Herefter kører vi til Vågehøj og ser bunkeren. Så til Røsnæs Kirke og Fyr med guide i bussen. Vi drikker kaffe på Restaurant Gisseløre.

• Tid: 28. august
  • Sted: Kl. 8 opsamling i bus på Ndr. Jernbanevej, hvor de gule busser holder
  • Pris: Medlem 250 kr., samlever/ægtefælle 685 kr.
  • Kontonummer: 1551-3719467814
  • Frist: 10. august
  • Tilmelding til: Erik Mathiesen, Lindehøj 135, 2990 Nivå, e-mail: ebm@post9.tele.dk
  • Bemærkninger: Husk tilmelding og betaling samtidig. Afbud på dagen kan ske på tlf. 40 86 55 23. Refusion kan ikke forventes.

Arrangementer i Region Sjælland

Region Sjælland – Vestsjælland

Heldagstur til Langeland

De vilde heste – alle vil se Langelands vilde heste, og det forstår man godt. Der er noget fascinerende over bare ordet "vilde heste". De befinder sig i et 110 ha stort område på det sydligste Langeland, hvor de får lov til at passe sig selv og udelukkende lever af områdets vegetation. Vi vil også besøge et af de berømte kunsttårne. Vi har guide med på turen, så vi også hører om Langelands historie. Frokosten inkl. en genstand til hver indtages i herskabsstalden på Tranekær Slot. Efter frokosten skal vi have en rundvisning på det flotte og gamle Tranekær Slot, hvor familien Ahlefeldt-Laurvig fortæller levende om Tranekærs og slægtens spændende historie gennem mange generationer og mange hundrede år. Derefter kører vi til Bregninge Mølle, hvor eftermiddagskaffen venter. Efter kaffen går turen hjemad.

• Tid: 13. august
  • Sted: Vi samler op følgende steder:
    Holbæk, adm.-bygningen Jernbanevej 6, kl. 7.00 (forventet hjemkomst i Holbæk kl. 19)
    Ringsted St., rutebilpladsen, kl. 7.45
    Sorø v. Sorø Hallen kl. 8.05
    Slagelse St., busterminalen, kl. 8.25
  • Pris: 350 kr. for medlemmer, 500 kr. for ledsager
    Kontonummer: 4398-3556266093
  • Frist: 13. juni
  • Tilmelding til: Kirsten Nordbo, e-mail: seniorfinansvestsjaelland@gmail.com

November: På Vesthhuset i Sorø

Læs mere på www.seniorfinans.dk.

Region Sjælland – Roskilde

Vedrørende vores arrangementer vil vi henvise
til vores hjemmeside www.seniorfinans.dk/ROSKILDE-KREDS.

Region Sjælland – Storstrøm

Bjernede Kirke, Sorø Akademi og Sorø Sø

Bjernede Kirke er den eneste rundkirke på Sjælland. Vi får en orientering, og herefter fortsætter vi til Sorø Akademi, hvor vi skal på en rundvisning. Herefter indtager vi frokosten i Restaurant Parnas Huset. Derefter venter "Lille Claus" på at sejle os en tur på Sorø Sø. Efter sejladsen indtager vi eftermiddagskaffen i Restaurant Parnas, og turen går hjemad.

Se nærmere om arrangementet på hjemmesiden www.seniorfinans.dk.

• Tid: 18. juni
    Nykøbing F, Cementen, kl. 7
    Nørre Alslev, af-/tilkørsel 43, kl. 7.15
    Vordingborg/Stensved, af-/tilkørsel 41, kl. 7.30
    Rønnede, af-/tilkørsel 37 ved rundkørslen, kl. 8
  • Pris: Medlemmer 250 kr., ledsager 400 kr.
  • Kontonummer: 4515-3348412329
  • Frist: 3. juni
  • Tilmelding til: E-mail: seniorfinans@lightmail.dk

Der er øl, vand, slik og frugt med i bussen

Yderligere information og tilmelding på www.seniorfinans.dk.

Tur til Ærø

Nyd en dejlig 1-dagstur til Ærø. Efter endt opsamling køres via Storebæltsbroen til Fyn med kurs mod Svendborg. Ved ankomsten til Ærø modtages vi af den lokale guide, som vil give os en rundtur til de spændende seværdigheder på øen. Undervejs nyder vi en dejlig frokost på Rise Bryggeri. Herefter fortsætter turen, blandt andet via søfartsbyen Marstal mod Ærøskøbing. Her slutter turen med lidt tid på egen hånd, inden vi returnerer til Svendborg. Se nærmere om arrangementet på hjemmesiden www.seniorfinans.dk.

• Tid: 14. august
    Nykøbing F, Cementen, kl. 6.30
    Nørre Alslev, af-/tilkørsel 43, kl. 6.45
    Vordingborg/Stensved, af-/tilkørsel 41, kl. 7.00
    Rønnede, af-/tilkørsel 37 ved rundkørslen, kl. 7.30
  • Pris: Medlemmer 250 kr./ledsager 400 kr.
  • Kontonummer: 4515-3348412329
  • Frist: 3. juni
  • Tilmelding til: E-mail: seniorfinans@lightmail.dk

Der er øl, vand, slik og frugt med i bussen

Arrangementer i 2019: 27. november 2019: Julearrangement i Vig-gaarden.

13.-14. august 2019: Den Gamle By i Århus

27. november 2019: Julearrangement

Arrangementer i Region Midtjylland

Finansforbundet har meddelt, at bladet Finans kun udkommer 6 gange i 2019. Derfor vil vi anbefale, at medlemmerne fremover bruger vores hjemmeside www.finansseniormidtjylland.dk i endnu større udstrækning for at se aktuelle og fremtidige arrangementer. Arrangementerne vil selvfølgelig blive annonceret i bladet Finans.

Bestyrelsen i Region Midtjylland

Region Midtjylland – Ringkøbing

Rømø og Sild

Glæd dig til en spændende udflugt til Rømø og Sild.

Program:

• Kl. 8.20: Afgang fra Kvickly i Holstebro.
  • Kl. 9.00: Afgang fra Markedspladsen i Herning.
    Der serveres kaffe/te og et smurt rundstykke på vej til Rømø.
    Kl. 12.30: Vi kører om bord på færgen fra Rømø til Sild. Sejladsen tager ca. 40 minutter. Under overfarten er der frokost. Vel ankommet til Sild får vi en guidet rundtur med dansktalende guide.
  • Kl. 17: I Westerland kører vi om bord på toget "Syltschuttle", der kører over den 11 km lange Hindenburg-dæmning. Fra pladserne højt oppe i bussen ser vi det enestående naturområde Vadehavet. Efter 40 minutters kørsel er vi fremme ved Niebüll. Undervejs nyder vi en let aftensmad bestående af håndmadder.
  • Kl. 18.15: Herefter kører bussen til Aventoft, hvor der er mulighed for indkøb i grænsebutikken.
  • Kl. 19.30: Afgang fra Aventoft. Chaufføren sætter kaffen over, så der er mulighed for en kop kaffe på hjemturen.
  • Ca. kl. 22.30: Ankomst til Herning.
  • Ca. kl. 23.10: Ankomst til Holstebro.

Tid: 18. juni

Pris: 250 kr. for medlemmer, ledsager 625 kr.
Kontonummer: 0871-4160065988
Frist: 15. april

Tilmelding til: Finn Lykke, e-mail: finn@thue.dk

Bemærkninger:
Ved tilmelding bedes du oplyse navn/navne, postnummer og ønsket påstigningssted. Grundet begrænset antal pladser (50) bedes du afvente accept af tilmeldingen inden betaling. Husk pas og euro.

September: Arrangementet bekendtgøres senere
28. november: Julefrokost – Nørre Vosborg.

Region Midtjylland – Viborg/Skive

19.-20. september: 2-dagestur

19. november: Julefrokost.

Finansbladet som tidligere blev udgivet 11 gange om året er nu reduceret til 6 gange. Dette betyder, at der kan være kortere eller længere tidsrum fra annoncering af arrangementer og tilmelding. Arrangementerne kan ligesom i bladet findes på vores hjemmeside. Grundet foranstående anbefaler vi vore medlemmer at følge os på hjemmesiden. I finder os på hjemmesiden ved at skrive Finanssenior og efterfølgende klikke Jer ind på Ringkøbing-Holstebro.
Udvalget Midtjylland/Ringkøbing

Region Midtjylland – Århus

Cirkusrevyen i Aalborg

Bustur med Sørens Rejser til Cirkusrevyen, Aalborg Kongres & Kultur Center, med middag inden revyen. Inkl. buskørsel i 4-stjernet turistbus, aftenbuffet på Restaurant Papegøjehaven og entre til Cirkusrevyen. Der er kun 54 pladser, så det er efter først til mølle-princippet. Såfremt der er overtegnet, vil vi forsøge at købe flere billetter. Se i øvrigt vores hjemmeside: www.finansseniormidtjylland.dk.

Tid: 6. september.

Sted: Opsamling i bus, når vi kender antal:
Silkeborg v. Søtorvet, Skanderborg v. frakørsel 52, Musikhuset Aarhus og Randers-hallen, ligesom tiderne for opsamling oplyses senere

Pris: 600 kr. pr. medlem
Kontonummer: 4716-4716182096
(angiv venligst medlemsnr. ved tilmelding og betaling. Ved tilmelding betales a conto 300 kr. på kontoen. Drikkevarer for egen regning)

Frist: Hurtigst muligt

Udflugt til Nordfyn, Bogense og Hørvævsmuseet

Buskørsel i 4-stjernet turistbus. Kaffe og smurt rundstykke – 2-retters menu. Entre og rundvisning på Hørvævsmuseet. Første stop er i Vejle ved Fjordenhus – Olafur Eliassons ikoniske bygning på Vejles havnefront. Vi vil se bygningen udefra. Derefter et passende sted til morgenkaffe, dernæst følger vi kysten til Strib Nordstrand med udsigt til Fredericia, derefter til Båring Handelshus med mulighed for at købe keramik, træting, kurve og andre spændende ting. Dernæst kører vi til Bogense, gåtur i byen med lokal guide og spisning på Bogense Hotel. Så kører vi til Glamsbjerg og besøger Hørvævsmuseet, her fremstilles damaskduge, servietter, viskestykker og meget andet. Efter kaffe og småkager ved bussen kører vi retur mod Jylland og vores hjembyer. Vi forventer at være hjemme sidst på eftermiddagen.

• Tid: 20. juni
  • Sted: Opsamling følgende steder:
    Bus 1:
    6.30 Randers Hallen
    7.15 Århus ved Musikhuset
    7.45 Skanderborg ved pendlerplads ved frakørsel 52

Bus 2:
    7.00 Silkeborg ved Søtorvet
    7.45 Skanderborg ved pendlerplads ved frakørsel 52
  • Pris: 200 kr. pr. medlem, ægtefælle/samlever 495 kr.
  • Kontonummer: 4716-4716182096
  • Drikkevarer for egen regning. Ved overbooking har medlemmer fortrinsret. Angiv venligst medlemsnr. og opsamlingssted ved tilmelding og betaling. Såfremt man ikke melder afbud senest 5 dage før arrangementet, vil man blive afkrævet en betaling på 250 kr.
  • Frist: Bindende tilmelding senest den 11. juni
  • Tilmelding til: Kurt Bjerre, Rønnevangen 39, 8471 Sabro, e-mail: kubjerre@adr.dk.

Øvrige planlagte aktiviteter i 2019:

20. november: Julefrokost på Sabro Kro.

Arrangementer i Region Syddanmark

Region Syddanmark – Ribe

Sommerspil i Varde

I år opføres "Annie get your gun". Da vi har 35 billetter, er det først til mølle-princippet. Forestillingen begynder kl. 20. Vi mødes kl. 17 og spiser kl. 17.30.

• Tid: 2. juli kl. 17.
  • Sted: Hotel Arnbjerg, Varde
  • Pris: Medlemmer 125 kr., ledsager 470 kr. Drikkevarer er for egen regning
  • Kontonummer: 2430-6266790293
  • Frist: 22. juni
  • Tilmelding til: Ane Marie Bertramsen, Skovgade 2F, 6760 Ribe, e-mail: finansribe@hotmail.dk
  • Bemærkninger: Næste arrangement er torsdag 12. september, bustur til Schackenborg Slot.

12. september: Udflugt til Schackenborg Slot
28. november: Julefrokost på Brorsonsminde i Ribe
Samtlige arrangementer kan ses på finansforbundet.dk/seniorer.

Region Syddanmark – Sønderjylland

Sejltur til vadehavsøen Amrum m. ørundtur i dobbeltdækkerbussen Paula. Morgenkaffe på færgen, middag inkl. 1 genstand på restaurant Friedrichs. Kør selv til bingohallen i Kruså, derefter bus til Dagebüll, hvorfra vi sejler til Amrum. Afgang fra Amrum kl. 15.15, forventet hjemkomst til Kruså kl. 18.30.

• Tid: 20. juni kl. 8.00
  • Sted: Kør selv til bingohallen, Madeskovvej 7c, 6340 Kruså
  • Pris: 300 kr. for medlemmer, 450 kr. for ledsager
  • Kontonummer: 4652-4652207375
  • Frist: 3. juni (først til mølle)
  • Tilmelding til: Hans Henrik Galle, Nyhusvej 11, 6330 Padborg, e-mail: hanshenrik@galle.dk
  • Bemærkninger: Husk pas, deltagernavne, tlf.nr. og betaling v. tilmelding

Næste arrangement: 3. sept. TV 2 i Odense og derefter Danmarks Jernbanemuseum.

Arrangementer i 2019
Foreløbig program (med forbehold for ændringer):
 3. september: Bus til TV 2 i Odense og Danmarks Jernbanemuseum
24. oktober: Foredrag og lottospil på Bov Kro
26. november: Julefrokost.

Region Syddanmark - Fyn

Museum Jorn, Silkeborg, og sejltur på Silkeborgsøerne

Årets bustur går til Silkeborg. Undervejs holder vi en pause, hvor vi drikker formiddagskaffe. I Silkeborg skal vi besøge Asger Jorn-museet, dels med rundvisning, dels med tid til selv at nyde kunsten. Herefter to timers sejltur på søerne, mens vi nyder en lækker frokostanretning med 1 glas vin/øl/vand. Busserne holder klar ved anløbsbroen, og på hjemturen får vi eftermiddagskaffe. Forventet hjemkomst til Odense kl. 18.

Tid: 4. juni

Sted: Bus: Kl. 8.00 præcis fra Odense (Rosengårdscentret – gul indgang – ved biografen)
Kl. 8.45 fra Middelfart (p-pladsen ved ny Lillebæltsbro)

Pris: Medlemmer 250 kr., ledsager (fælles bopæl) 550 kr.

Kontonummer: Beløbet indsættes på konto 6845-1717398 i Sydbank med angivelse af det ved tilmeldingen oplyste nummer

Hurtig tilmelding – maks. 100 pers.

Frist: 20. maj

Tilmelding til: Lis Larsen, tlf. 66 16 14 13 – Jørn Hvolbæk, tlf. 66 15 83 12 – Synnøve Andersen, tlf. 62 61 81 13 – Bjarne Lindgren, tlf. 30 35 05 35 – Georg Juel, tlf. 22 11 78 25

Påstigningssted skal oplyses ved tilmelding

E-mail: mgjuel@yahoo.com

Arrangementer i 2019

17. september: Foredrag af eventyreren Lars Simonsen
22. november: Julemøde

Region Syddanmark – Vejle

Bustur til Sjælland

Guidet rundvisning på Herlufsholm Kostskole, derefter nyder vi vore medbragte sandwich og 1 øl/vand. Så kører vi til Gavnø Slot og Slotspark, hvor vi starter med en guidet rundvisning og derefter ca. 1½ time på egen hånd. Så returnerer vi via Menstrup, Skælskær og Korsør. Vi spiser aftensmad på Vissenbjerg Storkro ca. kl. 18.30 med forventet hjemkomst til Vejle ca. kl. 21.30.

• Tid: 22. august
  • Sted:
    Kl. 8.00: Afgang fra Papuga Bus, Lundahl Nielsens Vej 1, 7100 Vejle
    Kl. 8.30: Opsamling på p-pladsen v. afkørsel 58, Middelfart
  • Pris: 350 kr. for medlemmer, 700 kr. for ledsagere
  • Kontonummer: 3618-4800340373
  • Frist: 8. august

Tilmelding sendes pr. mail til Lissy Hansen, Bøgballevej 111, 7171 Uldum, tlf. 61 77 07 45, med angivelse af påstigningssted. E-mail: lissyhehan@gmail.com

Bemærkninger: Da der er begrænset deltagerantal, er det "først til mølle-princippet", der gælder, og medlemmer har fortrinsret. Ledsagere kan komme på venteliste og vil så få svar efter tilmeldingsfristen. Der serveres kaffe og rundstykker om formiddagen v. bussen.

​28. november: Julefrokost.

Nærmere oplysninger om de enkelte arrangementer i kommende numre af Finans. Ret til ændringer forbeholdes. Vi ønsker alle et rigtig godt nytår.

Arrangementer i Region Hovedstaden København

Fremover vil seniorgruppen Region Hovedstaden være delt op i en København-del og i en Nordsjælland-del.

Region Hovedstaden København består af kommunerne: Albertslund, Ballerup, Bornholm, Brøndby, Dragør, Egedal, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Herlev, Hvidovre, Høje Taastrup, Ishøj, København, Lyngby-Taarbæk, Rødovre, Tårnby og Vallensbæk.

Region Hovedstaden Nordsjælland består af kommunerne: Allerød, Fredensborg, Frederikssund, Furesø, Gribskov, Halsnæs, Helsingør, Hillerød, Hørsholm og Rudersdal.

Seniorarrangementer for Region Hovedstaden Nordsjælland er derfor placeret et andet sted.

​Region Hovedstad​en – Bornholm

Region Hovedstade​n – København

​Kullen og Sofiero Slot – en royal oplevelse

Vi kører til Helsingør og sejler til Helsingborg. Inden det "royale besøg" kører vi til spidsen af Kullen og stopper for at nyde den storslåede udsigt og får en kop kaffe med wienerbrød, inden vi fortsætter til Sofiero Slot. Når vi kommer til Sofiero Slot, skal vi spise frokost i slotsrestauranten. Efter en god frokost skal vi møde vores guide, som vil vise os rundt i den store slotspark. Når vi har nydt de mange rododendronbuske, afslutter vi vores besøg i Cafe Glasveranda, hvor vi skal nyde kaffe/te med hjemmebagt æblekage, inden vi igen kører mod færgen i Helsingborg.

Tid: 27. maj

Afgang: Sjælør Station præcis kl. 7.45

Obs: Husk pas eller kørekort

Pris: 300 kr.

Kontonummer: 1551-2561400213
(husk på tilmeldingen at anføre medlemsnr. og postnr. Tilmeldingen er først gældende, når vi har modtaget både tilmelding og indbetaling)

Frist: 1. maj (der vil være mulighed for tilbagebetaling indtil tirsdag 14. maj)

Tilmelding: Anne Marie Matthiesen, Gl. Køge Landevej 267, 7. tv., 2650 Hvidovre, e-mail: an.matthiesen@webspeed.dk. ​

Sensommertur til Sorø Akademi og Sorø Sø

På vej til Sorø gør vi holdt for at nyde en kop kaffe og et rundstykke. Når vi kommer til Sorø, kører den ene bus til Akademiet, hvor en af skolens lektorer tager imod os og fortæller om alle de kendte personer, der har haft deres gang eller gerning der. Den anden bus kører til Sorø Sø, hvor vi skal have en dejlig sejltur i forhåbentlig godt vej. Herefter bytter vi,

så alle får set det samme. Bagefter er det tid til frokost. Frokosten skal vi samlet nyde i Cafe Trekroner som ligger i Centrum af Sorø, vi får smørrebrød og en genstand. Efter frokosten kører vi til Tystrup Sø, hvor vi har et ophold, her kan vi nyde udsigten over søen, herefter kører vi til Gyrstinge Skovkro, som venter os med kaffe og lagkage, mættet med kage og indtryk kører vi retur til Sjælør St.

• Tid: 20 august kl. 8.00
  • Sted: Sjælør Station (afgang med bus)
  • Pris:  300 kr.
  • Kontonummer: 1551-2561400213.
    (Husk at anføre både medlemsnummer og postnummer. Tilmelding er først gældende når vi har modtaget både tilmelding og indbetaling. Vi skal nok gøre opmærksom på når eller hvis turen bliver overtegnet.)
  • Frist: 7. juni
  • Der vil være mulighed for tilbagebetaling indtil tirsdag den 6. august.
  • Tilmelding til: Kaj Hilker Nielsen, Platanhaven 39,  2600  Glostrup kajhilker0709@gmail.com

Øvrige arrangementer i 2019:

1. oktober: Bjarne Hastrup i Brøndby Hallen. Annonceres i Finans, der udkommer 23. august

26. november: Julefrokost i Brøndby Hallen. Annonceres i Finans, der udkommer 11. oktober. Foredragsholder Per Stig Møller.

Arrangementer i Region Nordjylland

Region Nordjylland

Efterårstur med papirkunst i verdensklasse

Vi starter turen hos Galleri Munken, Løkken, hvor der er noget for alle sanser, bl.a. kunst, vin, natur m.m. Frokost på Løkkens Vejkro med øl/vand. Herefter besøges Center for Papirkunst i Hune, Nordens eneste kunstcenter, som udelukkende viser papirkunst. I kerneudstillingen vises skiftende udstillinger af psaligraf Bit Vejles mesterværker, som har rejst verden rundt og vundet stor international anerkendelse. Der er en særudstilling, "Paper Dialogues".

Dagen afsluttes med besøg hos Galleri Rødhusgaarden, hvor der vises nutidig kunst af høj kvalitet i udstillingslokaler på i alt ca. 1.000 kvadratmeter.

Tylstrup Kro serverer kl. 17 en 2-retters menu med 1 glas vin, herefter drikkevarer for egen regning.

Afgang herfra kl. 18.30

Bemærk: Der serveres ikke kaffe og rundstykker på denne tur. Begrænset antal pladser.

• Tid: 5. september

• Pris: 175 kr. pr. medlem
  • Kontonummer: 9001-4565445192
  • Frist: 10. august
  • Tilmelding til: finans.nord@gmail.com og indbetaling på ovennævnte kontonummer
  • E-mail: finans.nord@gmail.com
  • Bemærkninger: Evt. afbud kan ske til Vinni Hansen, tlf. 29 82 31 45.

28. november: Julefest i Europahallen

Yderligere informationer om arrangementerne kommer løbende i Finans.

Indryk en seniorannonce

Seniorgrupperne har mulighed for at indrykke annoncer om arrangementer i Magasinet Finans. Annoncerne bliver også lagt her på siden. Vi bestræber os på, at annoncerne er lagt på samme dag som magasinet udkommer.

For at indrykke en annonce skal du sende en mail til Linda Kabels på lka@finansforbundet.dk.

Husk at læse retningslinjerne for seniorgrupperne (se under "Om seniorgrupperne").

Skriv disse oplysninger i din mail (alle med * skal skrives i mailen)

• Seniorgruppens navn og region *
  • Arrangementets navn *
  • Beskrivelse af arrangementet *
  • Dato *
  • Tid og sted *
  • Pris (medlem og evt. ægtefælle/samlever) *
  • Kontonummer
  • Tilmeldingsfrist *
  • Tilmelding sendes til *
  • Bemærkninger

Deadlines for annoncer i Finans 2018

• Nr. 6/2018
    Deadline: 26.10.18
    Udkommer: 16.11.18

Om seniorgrupperne

Find din seniorgruppe

Der er seks seniorgrupper:

• Region Hovedstaden København
  • Region Hovedstaden Nordsjælland
  • Region Sjælland
  • Region Syddanmark
  • Region Midtjylland
  • Region Nordjylland

Er du i tvivl om, hvilken seniorgruppe, du tilhører, kan du se nedenfor, hvilke kommuner hører til hvilken seniorgruppe.

Hvilken seniorgruppe hører min kommune under?

Region Hovedstaden København

• Aalborg Kommune

Kontaktoplysninger til seniorgrupperne

Retningslinjerne for seniorgrupperne

Hver seniorgruppe får et beløb til gennemførelse af aktiviteter finansieret af forbundets kontingentpenge.

I retningslinjerne lægges der blandt andet vægt på, at bestyrelsen i den enkelte seniorgruppe har ansvaret for at der bliver gennemført et minimum på tre til fire arrangementer per år, samtidig med at det forventes at de tildelte midler rent faktisk anvendes således at medlemmerne føler de får værdi for af deres medlemskab.

For at styrke planlægningsarbejdet og administrationen vil den enkelte senior kun kunne deltage i arrangementer inden for egen geografiske seniorgruppe.

Desuden præciseres det, hvilke regler der gælder for ledsager og for arrangementer med overnatning.

Retningslinjer for seniorgrupperne (pdf)

Om at være seniormedlem af Finansforbundet

Åbn alle

Har jeg adgang til alle Finansforbundets tilbud?

Som seniormedlem har du adgang til de samme tilbud og medlemsfordele, som inden du blev seniormedlem. Det betyder, at du fortsat kan benytte dig af f.eks. rådgivning via FTFa og socialrådgiverne, leje og udleje via Finansforbundets Feriebørs samt forskellige rabataftaler.

Finansforbundet har en række arrangementer, som er særligt rettet mod seniorer. Du har også mulighed for at indgå i seniorgrupper, hvor du kan møde tidligere kolleger og deltage i sociale arrangementer, der er arrangeret af seniorgrupperne.

Du vil fortsat få tilsendt Magasinet Finans med posten, og hvis du har oplyst din mailadresse, vil du også modtage nyhedsbrevet MedlemsNyt.

Ændrede regler for leje via Finanssektorens feriefond

Vær opmærksom på, at adgangen til ferieboliger fra Finanssektorens Feriefond er lidt anderledes for seniorer: Som seniormedlem kan du leje på normale betingelser, så længe du modtager løn fra din tidligere virksomhed, og hvis virksomheden har en aftale med FA. Herefter kan du også leje sommerhuse, men som seniormedlem kan du tidligst reservere et sommerhus én måned før, du ønsker at leje det.

Hvad sker der med mine forsikringer?

Alle forsikringer fortsætter, så længe du er medlem af Finansforbundet.

Forsikringerne fortsætter på samme vilkår med undtagelse af af gruppelivsforsikringen, der udløber den måned, hvor du fylder 67 år. Vi sender dig et brev omkring dette, når du fylder 67.

Hvad koster et seniormedlemskab?

Et seniormedlemskab koster 660 kr. om året. Kontingentet opkræves kvartalsvis i februar, maj, august og november.

Kan jeg opsige medlemskabet?

Du kan melde dig ud, når du vil – husk, at det skal være skriftligt, og at du ikke kan melde dig ind igen. Da kontingentet er forudbetalt, vil du få eventuelt overskydende kontingent tilbagebetalt.