Podcasts

Her kan du lytte til Finansforbundets podcasts i fuld længde. Du kan også finde vores podcasts i iTunes.

Your First Day at Work

Kay Xander Mellish is an American who has worked for several large Danish companies and has collected her insights on working culture in Denmark into books, podcasts, and lectures. Here are a few of her tips on Danish working culture.

Ensomhed på arbejdet er skyld i stress

Selvledelse er en forbandelse, som skaber ensomhed på arbejdspladsen - og ensomhed giver stress. Det siger psykolog Allan Holmgreen.

Meditation efter hårde arbejdsdage

Når Brand Manager i Jyske Finans, Ole Storgaard, har haft en hård arbejdsdag, mediterer han. Hør, hvordan han først skulle overtales til at gå med til yoga, men i dag bruger især meditation flittigt til at tage stress i opløbet og stoppe tankemylder.

Bekæmp ensomhed, tillidsmand

Som tillidsvalgt kan du gøre en afgørende forskel for kolleger, der er på vej ud i ensomhed på arbejde, eller allerede kæmper med den. Hør psykolog Allan Holmgreens bud på, hvordan.

Øv dig i at være en modig tillidsmand

Er du modig på arbejdspladsen? Tør du tage initiativ, sætte grænser og siger ledelsen eller kollegerne imod? Hvis ikke, så er det tid til at øve dig. For mod spiller en afgørende rolle i jobbet som tillidsmand. Det fortæller organisationskonsulent Franz Søes-Cybulski i Finansforbundets podcast om mod på arbejdspladsen, og hvordan du kan øve dig i at blive en mere modig tillidsmand.

Øv dig i at være modig på arbejdspladsen

Er du modig på arbejdspladsen? Tør du sige din kollega eller chef imod eller stille dumme spørgsmål? Hvis ikke, så er det tid til at øve dig. For mod bliver en mere efterspurgt kompetence på arbejdsmarkedet. Det fortæller organisationskonsulent Franz Søes-Cybulski i Finansforbundets podcast om mod på arbejdspladsen, og hvad det kan give os at være mere modige på arbejdspladsen.

Portræt fra Magasinet Finans: Guldsmeden i Nordea og den skøre kanin

Hør guldsmeden Anneli Mortensen lave smykker sammen med din 7-årige datter Thea i lydfortællingen "Den skøre kanin".

Bliv klogere på netværk

I dette podcast lukker vi døren op til netværkslokalet og hører facilitatoren og netværksdeltagere fortælle, hvad der foregår, og hvad de får ud af at indgå i et netværk.

Brug netværk i karrieren

Hvert år melder en række medlemmer sig ind et af de faciliterede netværk, som Finansforbundet stiller til rådighed. I dette podcast deler fagpersoner og medlemmer deler ud af deres viden og erfaringer med netværk.

Læg strategi for jobsøgningen

Finansforbundets seniorkonsulent Susanne Grantzau guider dig gennem jobsøgningsprocessen og lærer dig at lægge en strategi for din jobsøgning.

Mangler du et netværk?

Se oversigten over Finansforbundets netværk, og find det rigtige for dig.

Se netværk