Skatteret

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 15
Tilmeldingsfrist: 31.01.2020

Kurset er for ledige og fratrædende medlemmer.

Forløbet giver en grundlæggende viden om det danske skattesystem, retskilderne bag systemet og indgående kendskab til direkte skatter.

Fokus er på lovgivningen inden for beskatning af fysiske personer - lønmodtagere såvel som selvstændige erhvervsdrivende.

Du får viden om skattemyndighedernes organisation og arbejde, indkomstskattesystemets virkemåde og bliver kvalificeret til at vurdere almindeligt forekommende situationer omkring den subjektive skattepligt for en fysisk person. Du lærer at løse og vurdere grundlæggende skatteretlige problemstillinger samt reflektere over konsekvenserne af disse.

Tidspunkt:

24/2 - 28/2 - 4/3 - 6/3 - 10/3 - 13/3 - 19/3 - 24/3 kl. 9.00-15.00

Der skal laves en projektopgave.

Mundtlig eksamen er den 03-04-2020  - mundtlig eksamen på baggrund af projekt/case (Max 8 sider).

(10 ECTS)

Forplejning:

Kurset er inkl. forplejning

OBS: Der skal medbringes computer og lommeregner til kurset

Når du som ledig registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at dit fagforbund ”Finansforbundet” er udbyder af kurset, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Kurset er et lukket kursus. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og brug ”Blanket til deltagelse i uddannelse”.

Vi gør opmærksom på, at cpr.nr., navne- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Monica Christiansen

Kursusadministrator