Power BI - transformerer data til værdifuld information

Pris: 750,00 kr.
Ledige pladser: 3
Tilmeldingsfrist: 11.03.2020

Temadag: Lær at skabe en moderne dataplatform, flotte visualiseringer og interaktive analyser. Anvendelsen af Power BI strækker sig fra optimering af data ved udarbejdelse af datamodeller til visualiseringer af KPI’er i dynamiske rapporter med interaktive analyser.

• Slip af med Excel-ark uden governance, der flyder rundt i organisationen
  • Kom hurtigt i gang med at lave dine egne rapporter og visualiseringer af data
  • Transformer data til værdifuld information
  • Visualiser nøgletal og synliggør KPI’er

Power BI er Business Intelligence gjort simpelt og på kurset lærer du at:

• indlæse data i en simpel datamodel fra eks. csv., Excel, Dynamics NAV og AX, SAP, SQL-databaser, Sybase, Oracle, MySQL, DB2, Exchange, webkilder som Twitter, Facebook, Google Analytics, SalesForce.
  • lave transformeringer af data, som man kender det fra Excel samt udvidelse med muligheder i bl.a. DAX kodesproget
  • visualisere din organisations data i et brugervenligt format som eks. en rapport, et dashboard eller en mobil rapport
  • dele rapporter og dashboards internt på en portal eller eksternt med en kunde

Kurset opbygger egne kompetencer til at udforske og præsentere organisationens data, skabe flotte visualiseringer, synliggøre udvikling, trends og finde tendenser i virksomhedens nøgletal.

Målgruppe & forudsætninger
Medarbejderen, der tidligere har lavet rapportering i Excel, og nu skal til for første gang at bruge Power BI.

Udbytte
Efter kurset vil du kunne:

• Navigere i Power BI Desktop
  • Lave simple datamodeller
  • Lave simple beregninger & visualiseringer
  • Publicere en rapport & en model
  • Navigere i Power BI servicen
  • Lave et Dashboard i Power BI service
  • Navigere i Power BI app’en og lave rapporter/dashboards hertil

Før kurset
Før kurset får du adgang til en online læringsplatform med mulighed for at gennemføre et dansksproget Power BI introduktionskursus (varighed 25 minutter). Introduktionskurset giver dig en forståelse for, hvad Power BI er, hvad det kan bruges til, og hvordan du kan bruge det i dine arbejdsgange. Du får også adgang til kursusmaterialet og øvelserne på forhånd.

Undervisere
Lise Bach Lystlund, konsulent - Data & AI hos ProActive A/S
Lise har 8 års erfaring med data science og undervisning i digitale værktøjer. De seneste 3 år har Lise arbejdet med datavisualisering i Power BI og har været ansvarlig for projekter i både private virksomheder og på kommunalt niveau.

Lise er en erfaren underviser, som lægger vægt på at tage udgangspunkt i deltagernes problemstillinger, således undervisningen bliver relevant og aktuel. Lise har derudover en matematisk baggrund med fokus på machine learning og dataanalyse.

Casper Rønnow, Teamlead - Data & AI hos ProActive A/S
Casper er en erfaren teamleder og business intelligence konsulent. Han har arbejdet med opsamling og udnyttelse af data fra en bred vifte af systemer på tværs af brancher, som spænder fra alt fra køle/frys (IoT) - til fx visualiseringer af finans-, lager- og logistikdata fra diverse ERP-systemer.

Dette kursus udbydes i samarbejde med DANSK IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator