DevOps

Pris: 1.150,00 kr.
Venteliste
Tilmeldingsfrist: 10.02.2020

2-dages kursus: Du får en introduktion til grundbegreberne, og især kommer vi ind på hvordan DevOps adskiller sig – eller overlapper – med andre tilgange som for eksempel den agile. Vi blander præsentation med øvelser og en masse refleksion og diskussioner på kurset, så du kommer derfra med en konkret og brugbar viden i forhold til netop dine og din organisations overvejelser.

1. Velkomst og introduktion til kurset

2. Hvorfor DevOps

3. Introduktion til DevOps tilgangen ”De tre måder”, som ligger til grund for bøger som ”The Phoenix Project”

4. Kort introduktion til ”lånte” grundelementer indenfor DevOps

- Lean

- Agile/Scrum

- Continuous Delivery

5. Grundelementer i rejsen hen imod DevOps

- Kultur, organisering og kompetencer

- Arkitektur og automatisering

- Ledelse

6. Transformation hen imod DevOps

- Hvordan kommer jeg i gang? Hvad har andre gjort?

- Og hvad nu hvis vi i forvejen arbejder med Agile/scrum og/eller Lean?

- Ofte sete forhindringer på vejen - hvad skal man passe på med?

- Hvordan får man DevOps til at spille sammen med andre metoder i organisationen? Hvordan komplimenterer de hinanden?

Udbytte
På kurset lærer du at forstå hvad DevOps i det hele taget går ud på og består af. Du vil blive i stand til at sætte DevOps i relief i forhold til agile måder at arbejde på, så du dermed kan forstå og kommunikere hvad forskellene og lighederne er.

Derudover kommer vi også ind på nogle af de lidt mere tekniske elementer i at arbejde med DevOps: containerization, microservices og automatisering af datacenterdrift og ci/cd-pipeline. Efter kurset vil du også have en vis forståelse af hvordan man kan gribe arbejdet hen imod en mere DevOps baseret måde at arbejde på, an. Du vil ikke nødvendigvis være klar med den store transformationsplan for lige netop din organisation efter kurset, men du vil have viden til at kunne begynde på rejsen.

• Agile coaches
  • Scrum masters
  • Medarbejdere i udviklings- eller driftsteams
  • Teamledere
  • Afdelingsledere
  • Ansvarlige for en agil eller DevOps transformation
  • System ansvarlige
  • Platformsansvarlige
  • Proceskonsulenter (interne eller eksterne)
  • Product Owners

Underviser
Kurset bliver undervist af Reni Friis, som er partner i Valcon. Hun har mere end 20 års erfaring i it-branchen og har et stærkt fundament i it management-rådgivning generelt.

Reni har bred erfaring med at arbejde med forandringer i både udviklings-, drifts-, support og projektorganisationer. I forhold til DevOps underviser hun i flere kurser, og hjælper flere kunder – store som små – med at nærme sig DevOps.

Når Reni underviser, er der altid masser af eksempler, skarpe pointer og godt humør.

Kurset afholdes kl. 9-16 begge dage.

Dette kursus udbydes i samarbejde med DANSK IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Reni Friis

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator