Problemløsning i IT

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 13. maj 2020 kl. 09:00 til 14. maj 2020 kl. 16:00
Pris: 1.150,00 kr.
Ledige pladser: 14
Tilmeldingsfrist: 28.04.2020

2-dages kursus som giver dig praktiske redskaber til at identificere og løse problemer. Metoden kan anvendes til alle typer af problemer, og på dette kursus dykker vi ned i, hvordan man med metoden konkret kan løse IT-problemer både hurtigere og bedre.

Udbytte for kursist og organisation
Efter dette kursus vil deltagerne kunne registrere, prioritere og kategorisere IT-problemer korrekt. Derudover vil kursisterne være klædt på til at undersøge problemer og identificere problemers Root Cause. Deltagerne vil ligeledes være i stand til at løse problemer, herunder identificere løsningsalternativer og vælge den bedste løsning for virksomheden. En løsning der giver store gevinster for enhver organisation.

Program

Dag 1

09.00 Fundamental viden om Problem Management

  • Grundlæggende forståelse af problemer
  • Hvad er et IT-problem?
  • Problem management vs. Incident management – og sammenhæng med ITIL
  • PTPM – metoden i hovedtræk
  • Hvordan systematisk problemløsning kan forbedre løsningstid og Root Cause analyse
  • Faldgruber og udfordringer

11.00 Problemidentifikation

  • Sådan identificerer du problemer via teknikker anbefalet af ITIL
  • Formlen for den gode problembeskrivelse

12.00 Frokost

12.45 Årsagsanalyse

  • Spørgeteknik
  • 5W2H- og PUST-modellerne
  • Indsamling og strukturering af information
  • Adskille fakta og fiktion
  • Find og bekræft Root Cause

16.00 Tak for i dag

Dag 2

09.00 Opsummering fra i går

09.30 Årsagsanalyse fortsat

10.30 Valg af løsning

  • Spørgeteknik
  • Identifikation af mulige løsninger
  • Identifikation af fordele og begrænsninger ved hver løsning
  • Prioriter løsninger og vælg den/de bedste løsning(er)

12.00 Frokost

12.45 Risikostyring

  • Identificer risici og faldgruber ved implementering
  • Udarbejd Risk Heatmap
  • Reducér eller eliminér risici
  • Læg plan for implementering

14.00 Problem Management i egen virksomhed

  • Hvor skal jeg starte?
  • Faldgruber og hvordan man undgår dem
  • Next step

16.00 Afrunding og tak for i dag

Form:

Kurset gennemføres som en blanding af teori og praktiske øvelser med indbyggede cases.

Målgruppe & forudsætninger:

Kurset henvender sig både til ledere og medarbejdere i IT-afdelinger som har fokus på at finde fejl og løse IT-problemer. Deltagerne skal have en generel viden om IT.

Underviser
Johnny Jensen, direktør, Peopleteam
Johnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management og er ekspert inden for IT-problemløsning.

Johnny er desuden ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med IT-afdelinger og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Dette kursus udbydes i samarbejde med DANSK IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Johnny Jensen

Tilbage

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator

Work Life Investment


Tlf. 32 66 14 10

Send e-mail