Ny viden på en time - Forstå brugeradfærd og undgå problemer med IT-sikkerheden

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 48
Tilmeldingsfrist: 23.03.2020

Morgenmøde: IT-sikkerhed er ofte forstået som en teknisk problemstilling hvor huller skal lukkes og systemer skal password beskyttes. Det er naturligvis vigtigt, men de fleste sikkerhedsproblemer opstår i forbindelse med menneskelige fejl eller brugernes mangel på forståelse af systemet. Det er derfor afgørende at sætte sig ind i, hvordan brugere anvender især kritiske infrastrukturer som finansielle systemer. I dette oplæg bliver mennesket sat i centrum i forhold til udvikling af teknologier, hvor det vigtigste er at forstå den socio-tekniske sammenhæng mellem anvendelse og udvikling af teknologi. Dårlig brugervenlighed giver dårlig sikkerhed, uanset hvor sikkert systemet er fra et teknisk perspektiv.

Oplægsholder

Louise Barkhuus er lektor og forsker på ITU, hvor hun er en del af Center for Information Security and Trust (CISAT) og forsker i cybersecurity og privacy. Hendes forsker i brugeradfærd og menneskers fornemmelse for privacy i mobile applikationer.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund

Administrator