Ny viden på en time - Sådan skaber du mening for medarbejderne - også livestreaming

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 29. januar 2020 kl. 08:00 til 29. januar 2020 kl. 09:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 24
Tilmeldingsfrist: 23.01.2020

Morgenmøde: Moderne medarbejdere har brug for, at deres job giver mening. Du kan blive langt bedre til at skabe relevans for dine medarbejdere. Men det kræver en ny aktivistisk ledelse og et farvel til målinger, som ikke giver mening. Det er budskabet, når Lene Holm Pedersen fortæller om meningsledelse:

• Mennesket har et grundlæggende behov for mening, men Finansforbundets medlemmer finder det i stadig mindre grad på jobbet.
  • Penge er ikke alt. Men den motivation, der findes i mødet med brugeren ansigt til ansigt, bliver presset i en hverdag med målinger og digitalisering.
  • Kommunikation om dokumentation, målinger og KPI’er (Key performance indicators) vinder frem, men virker sjældent motiverende.
  • Medarbejderne har behov for et meningssprog fremfor et målingssprog.

Tilmelding / Livestreaming

Du kan deltage ved enten at møde op på dagen, eller du kan tilmelde dig livestreaming og få tilsendt et link ca. 2-3 dage før arrangementet. Du skal sidde foran din computer, når arrangementet går i gang, og du kan kun se arrangementet i det tidsrum, det holdes.

Oplægsholder

Lene Holm Pedersen er professor på Institut for Statskundskab, KU og forskningsleder på VIVE. Hun forsker i styring, ledelse og motivation. I undervisningssammenhæng har hun særligt fokus på ledelse, som skaber værdi for samfundet. Det centrale argument er, at ledere skal udvikle en strategi baseret på en forståelse af, hvilken værdi organisationen skaber i forhold til samfundet, men også i forhold til, hvad samfundet værdsætter.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund

Administrator