Nye fortællinger kan ændre mindset

Konventum Højstrupgård, Ejler Jensens Vej 1, 3000 Helsingør
Dato: 09. juni 2020 kl. 17:00 til 09. juni 2020 kl. 20:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 27
Tilmeldingsfrist: 07.05.2020

Gå-hjem-møde: Vi forstår og skaber sammenhæng gennem vores fortællinger. På gå-hjem-mødet lærer du at bruge fortællinger til at håndtere din tilgang til fx kunder, kolleger, arbejdsopgaver og forandringer. Vi stiller skarpt på de fortællinger, vi har om os selv og andre. Vi har vores foretrukne fortællinger, og det er ofte dem, vi vælger igen og igen. Men der kan også være en alternativ fortælling, en sprække i vores liv, som vi måske med fordel kunne sætte mere fokus på, fordi det kan være en måde at ændre vores mindset og adfærd.

Gå-hjem-mødet om fortællinger kan hjælpe dig med at håndtere din tilgang til samarbejdet med kunder og kolleger, konfliktforståelse, arbejdsopgaver og forandringer.

Ytringer, oplevelser og handlinger tillægges ikke mening som enkeltstående begivenheder. Tværtimod sætter vi dem ind i en sammenhængende historie og alt efter, hvilken historier de bliver en del af, får de tillagt forskellig betydning.

Når vi fortæller historier trækker vi på egne og andres erfaringer, hvad vi har hørt og læst samt vores værdier og holdninger.

Det får du med hjem:

• Indsigt i fortællinger som et begreb
  • Viden om betydningen af vores fortællinger
  • Indsigt i metoder til at fremkalde alternative fortællinger
  • Inspiration til at arbejde videre med dine enge (nye) fortællinger

Underviser

Gå-hjem-mødet gennemføres af Dorthe Schollert, som er konsulent fra Forsikringsakademiet – Personlig kompetenceudvikling. Konsulenten har solid erfaring inden for medarbejder, team- og lederudvikling. Og beskæftiger sig desuden med narrativer som et begreb til at forstå og agerer i konstant forandring.

Kl. 16.30: Kaffe og kage
Kl. 17.00: Arrangementet går i gang
Kl. 18.30: Sandwich
Kl. 19.00: Arrangementet fortsætter
Kl. 20.00: Tak for i dag.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Dorthe Schollert

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator