Leading SAFE® inkl. certificering

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 11
Tilmeldingsfrist: 14.01.2020

Kurset er for ledige og fratrædende medlemmer

Scaled Agile Framework® (SAFe®) er et gennemarbejdet og veldokumenteret framework. SAFe indeholder en bred vifte af værktøjer til håndtering af udfordringer med implementering af agile metoder og processer.

Vi introducerer dig for de 4 niveauer i SAFe®: Team, Program, Large Solution og Portfolio - alle med fokus på, hvordan SAFe anvendes i forbindelse med udvikling og projekter.

Forudsætninger

Kurset henvender sig til dig, der ønsker viden om og kendskab til de agile principper, metoder og værktøjer. Du har måske allerede erfaring med at arbejde agilt.

Det kræver ingen forudsætninger at deltage på kurset. I forhold til certificeringseksamen anbefaler vi, at du har erfaring med software- og/eller hardwareudvikling samt kendskab til agile principper og metoder som f.eks. Scrum, Kanban og XP.

Indhold:

• Introduktion til Value Streams og Lean Portfolio
• Forståelse for skalering af SAFe® 4.6 til organisationen
• Kendskab til opstart af programmer som Agile Releas Train (ART)
• Forståelse af Roadmap- og Program Increment planlægning
• Kendskab til roller og ansvar i SAFe® 4.6
• Overblik over og forståelse af SAFe® 4.6

Udbytte:
• Overblik over hvad det kræver at implementere og lede SAFe® 4.6
• Dybere forståelse af, hvordan team af teams samarbejder
• Lærer at nedbryde Features til Stories
• Bliv en high-performing agil leder/facilitator
• Kan deltage i ART program increments
• Undgå de mest almindelige faldgruber i.f.m. implementeringen af SAFe® 4.6

Undervisningsform:

Undervisningen vil tage udgangspunkt i det Lean-Agile mindset med en række praktiske eksempler sammen med dialog og øvelser i teams. Undervisningen gennemføres på dansk med engelsk kursusmateriale og eksamen.

Før kursusstart fremsendes liste med anbefalet læsning som forberedelse. Kurset gennemføres over 2 dage med afsluttende instruktion i forberedelse og gennemførelse af certificeringen.

Certificering:

Certificering foregår på engelsk og er en Multiple choice test og kan tages på computer. Eksamen kan bookes den sidste undervisningsdag og er inkluderet, såfremt den tages inden for 30 dage efter sidste kursusdag.

Varighed 2 dage

Kurset foregår den 28.-29. januar 2020 kl. 9-15 hos Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Når du som ledig registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at kurset er arrangeret af dit fagforbund ”Finansforbundet”, og at det er et lukket kursus, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og brug ”Blanket til deltagelse i uddannelse”.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Monica Christiansen

Kursusadministrator