Arbejdsmiljøseminar 2020

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 29
Tilmeldingsfrist: 06.05.2020

Arbejdsmiljøseminar 2020 bliver afholdt på Kobæk Strand, Kobækvej 85, 4230 Skælskør den 8. - 10. juni 2020. Tema og program følger

Vi glæder os til at byde dig velkommen til Arbejdsmiljøseminaret fra den 8. juni kl. 17.00 til den 10. juni kl. 16.00 på Kobæk Strand.

Program for dagene

Mandag den 8. juni

17.00 – 18.30      Ankomst og indkvartering

18.30 – 20.00      Middag

20.00 -               Velkomst, rammesætning og socialt samvær

Tirsdag den 9. juni

08.45 – 09.00     Godmorgen v/ Jasper Lorentzen

09.00 – 12.00    ”Motion på arbejdspladsen - Sundhed, velvære og samarbejdsrelationer”

v/ Lars Andersen, Professor ved Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø

12.30 – 13.15      Frokost

13.15 – 16.15     ”Tidsmæssige konflikter i arbejdet - mellem fleksibilitet og forudsigelighed”

v/ Henrik Lambrecht Lund, Ph.d. & lektor, Center for arbejdslivsforskning

16.15 – 17.30       Gåtur & opsamling

19.00 – 20.30       Middag

20.30 –               Socialt samvær

Onsdag den 10. juni

09.00 – 12.00       Program følger

12.00 – 12.45       Frokost

12.45 – 15.45       Program følger

15.45 – 16.00       Opsamling og afrunding v/ Jasper Lorentzen

16.00                  Farvel og tak for denne gang J

Temaer på arbejdsmiljøseminar 2020

Titel: ”Tidsmæssige konflikter i arbejdet - mellem fleksibilitet og forudsigelighed”

Jeg sætter fokus på de mange former for krydspres ift. hvordan vi bruger vores tid og om tendensen til at individualisere problemet med mangel på tid på trods af uforudsigelighed og afbrydelser. Vi ser på forholdet mellem arbejdstid, koordinering, planlægning, uforudsigeligheder og intensitet i arbejdet – og på forholdet mellem kerneopgaven og alle de andre opgaver.

Temaet afsluttes ved at se på, hvordan vi kan blive bedre til at planlægge og bruge vores tid? Vi ser på nye former for fleksible arbejdstider f.eks. placering af arbejdstiden, individuelle arbejdstider og 4 dages arbejdsuge.

Henrik Lambrecht Lund, Ph.d.

Lektor, Center for Arbejdslivsforskning, RUC

Titel: ”Motion på arbejdspladsen - Sundhed, velvære og samarbejdsrelationer”

Hver tredje danske arbejdstager oplever hyppige smerter (ryg, nakke og skuldre) og stress. Samtidig er der mange der sidder ned stort set hele arbejdsdagen. Forskning viser, at få minutters daglig træning på arbejdspladsen sammen med kollegaerne er effektivt til at mindske smerter i muskler og led, øge muskelstyrken, øge konditionen, styrke samarbejdsrelationerne og give et øget velvære. Den gavnlige virkning gør sig gældende på tværs af jobgrupper, køn og alder. Samtidig kan motion også være en måde af få stress ud af kroppen på. Hør om baggrunden for forskningen og hvordan du ved at følge nogle få simple råd kan bruge denne viden på din egen arbejdsplads.

Lars L. Andersen er professor på Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø. Han har en baggrund indenfor humanfysiologi, og har gennem de seneste 15 år forsket i hvordan man kan bruge arbejdspladsen som arena for forbedret sundhed i Danmark.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Evy Grønvall

Administrator