Webinar: Hjernen på overarbejde

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 12
Tilmeldingsfrist: 27.04.2020

Webinar: Sådan giver du din hjerne bedre betingelser.

Verden er forandret under Covid19 krisen. Det udfordrer os alle på mange forskellige måder. Vi skal pludselig håndtere arbejde, familie, uvished og usikkerhed på helt nye måder og det kan sende vores hjerne på overarbejde.

Som deltager i dette webinar får du gode råd og strategier til at skabe trivsel og balance i en forandrer hverdag. Vi ser på menneskets evne til compassion og på hvordan netop compassion spiller en afgørende rolle, når livet rammer os på nye uforudsigelige måder.

Med udgangspunkt i deres bog ”Hjernen på overarbejde – derfor er compassion vores vej til et bæredygtigt liv og samfund” skrevet af psykologerne Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff, præsenteres deltagerne for viden om menneskehjernen og får en model til forståelse af ubalance i menneskehjernen samt konkrete råd og strategier til at skabe både trivsel og balance - også når vi er i krise.

Oplægget beskriver med udgangspunkt i videnskabelige data, hvordan compassion er en unik menneskelig egenskab og evolutionær vinderstrategi, der giver os en naturlig vej til at skabe trivsel og bæredygtig performance. Både privat og professionelt. Sammen og hver for sig.

Med udgangspunkt i videnskabelige data vil vi arbejde med compassion og deltagerne vil bl.a. få indblik i, hvordan ”compassion

• er forbundet med en større grad af trivsel og balance.
  • er forbundet med kreativitet og nysgerrighed.
  • øger villigheden til at prøve igen efter fejltagelser.
  • gør det nemmere at håndtere forandringer, udfordringer og kriser.
  • er grundlaget for psykologisk tryghed.

Med andre ord: Hvordan ”compassion” er vejen til at skabe gode sunde (arbejds)liv og mental bæredygtighed. Og det betaler sig!

Webinaret vil veksle mellem pålæg og mulighed for sparring mellem deltagerne i såkaldte breakout rooms. Der vil være mulighed for spørgsmål undervejs og deltagerne kan inddrages via f.eks. polls.

Program:

Kl. 16.45 - 17.00: Login og evt. hjælp hertil fra support fra Mindwork

Kl. 17.00-19.00: Oplæg og breakout rooms. Der holdes to pauser undervejs.

Så let er det:

Gå ind på linket, som du får tilsendt et par dage inde

Når du trykker på linket, skal du oplyse navn og e-mail

Tilslut dig zoom-seminaret

Log på 5-10 minutter før

Underviser:

Vibeke Lunding-Gregersen er autoriseret psykolog og administrerende direktør i Mindwork. Hun er desuden autoriseret arbejdsmiljørådgiver af Arbejdstilsynet. Vibeke er en efterspurgt rådgiver og foredragsholdere og deltager i internationalt udviklings- og forskningssamarbejde. Til dagligt arbejder hun med lederudvikling, medarbejderudvikling, trivsel og forebyggelse i både offentlige og private organisationer.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby