Hjernen på overarbejde

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 29
Tilmeldingsfrist: 10.02.2020

Gå-hjem-møde: Sådan giver du din hjerne bedre betingelser

Som deltager får du gode råd og strategier til at give hjernen bedre arbejdsbetingelser, og du lærer hvordan du indarbejder ”compassion” i dagligdagen.

Hverdagen i det moderne samfund er præget af effektiviseringer, forandringer, korte deadlines og konstant jonglering af børn, familie og arbejde. Det udfordrer vores gamle menneskehjerne og har store omkostninger for både organisationer, ledere og medarbejdere.

Med udgangspunkt i deres bog ”Hjernen på overarbejde – derfor er compassion vores vej til et bæredygtigt liv og samfund” præsenterer psykologerne Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff årsagerne til og konsekvenserne af ubalance i menneskehjernen.

De stiller spørgsmål til, om den måde vi sammen har indrettet vores moderne samfund og arbejdsliv på, er holdbar? Om vi er nået dertil, hvor den menneskelige hjerne ikke længere kan følge med? Om vi kan blive ved med ukritisk at optimere, udvikle og forandre? Alt sammen uden at tage hensyn til den vigtigste ressource vi har: Menneskehjernen.

Vibeke og Henrik beskriver med udgangspunkt i videnskabelige data, hvordan compassion er en unik menneskelig egenskab og evolutionær vinderstrategi, der giver os en naturlig vej til at skabe trivsel og bæredygtig performance. Både privat og professionelt.

Med udgangspunkt i videnskabelige data viser de, hvordan ”compassion

· er forbundet med en større grad af kreativitet og nysgerrighed.

· øger villigheden til at prøve igen efter fejltagelser.

· gør det nemmere at navigere i skiftende organisatoriske rammer.

· har direkte indflydelse på medarbejdernes engagement i virksomheden og på trivsel og balance i hverdagen.

Med andre ord: Hvordan ”compassion” betaler sig både i forhold til den menneskelige og den økonomiske bundlinje.

Program:

Kl. 16.30 - 17.00: Kaffe og kage

Kl. 17.00: Selve arrangementet går i gang

Kl. 18.30 Sandwich

Kl. 19.00 Arrangementet fortsætter

Kl. 20.00 Tak for i dag.

Undervisere:

Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff er autoriserede psykologer, partnere i Mindwork. De er efterspurgte undervisere og foredragsholdere og deltager i internationalt udviklings- og forskningssamarbejde. Til dagligt arbejder de med lederudvikling, medarbejderudvikling, trivsel og forebyggelse i både offentlige og private organisationer.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby