Ny viden på en time - Sådan undgår du at snuble i ledelsesspændet

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 20. november 2019 kl. 08:00 til 20. november 2019 kl. 09:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 50
Tilmeldingsfrist: 19.11.2019

Morgenmøde: I dette oplæg får du indblik i mulighederne ved at arbejde med ledelsesspænd, og du får at vide, hvordan du undgår faldgruberne. Ledelsesspænd bliver ofte brugt som en enkel matematisk nøgle for, hvor mange personer en leder bør have i direkte reference, for at en organisation fungerer effektivt. Hvad der syner enkelt på overfladen, er mere kompliceret i praksis. Der er mange forhold, som skal tages i betragtning, når man definerer et ledelsesspænd for et organisatorisk område, og ledelsesspænd er kun en af mange faktorer, som skal passe sammen for at få en organisation til at fungere effektivt. Ledelsesspændet skal derfor bruges med omtanke og kløgt, ellers er der stor risiko for at snuble i det.

Oplægsholder

Birgitte Clausen har mere end 25 års erfaring med organisationsudvikling og organisationsdesign fra både offentlige og internationale virksomheder som Region Syddanmark, Velux, Siemens og Lego. I dag er hun direktør i software- og rådgivningsvirksomheden struqtures, som udvikler organisatoriske tilstandsrapporter og uddanner ledere og konsulenter i brugen af dem.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Birgitte Clausen

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund