Brug dine styrker i hverdagen

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 19. november 2019 kl. 17:00 til 19. november 2019 kl. 20:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 36
Tilmeldingsfrist: 04.11.2019

Gå-hjem-møde: På arrangementet lærer du at analysere din hverdag ud fra et styrkeperspektiv: Hvilke opgaver giver dig energi, og hvilke dræner dig for energi? Du lærer også, hvordan du på egen hånd eller i samarbejde med dine kolleger og din leder kan bruge dine kræfter bedre i hverdagen.

Styrkebaserede medarbejdere er ikke bare gladere, de er også mere succesfulde. Mikael Kamber fortæller med solidt afsæt i dokumenteret forskning og sin bog ”STÆRKERE”, hvorfor medarbejdere og arbejdspladser gør klogt i at investere flere kræfter i styrker end i svagheder. Du får blandt andet:

• En metode til at identificere dine egne styrker

• Indblik i, hvordan du ser styrkerne i andre

• En tommelfingerregel om, hvornår det er værd at bruge kræfter på svagheder, og hvornår kræfterne er brugt bedre på styrker

• En model – STÆRKERE-modellen – til at træffe bedre valg i hverdagen

Inden arrangementet bedes du lave en registrering af en typisk arbejdsuge:

• Registrer så detaljeret som muligt, hvor lang tid du bruger på forskellige aktiviteter, f.eks. kundemøder, udarbejdelse af tilbud, møder i afdelingen, rådgivning, opkvalificering, dokumentation, osv. For hver aktivitet estimerer du dit tidsforbrug og vurderer samtidigt den enkelte aktivitet ud fra en simpel energiskala: Er det en aktivitet, der generelt giver positiv energi, minus-energi, eller ligger den midt imellem? Inden arrangementet modtager du et skema, hvor du kan krydse af.

• Hvis du også ønsker at analysere dit fritidsliv efter samme princip, inddrager du simpelt hen dine fritidsaktiviteter i registreringen. Det kan være en rigtig god ide at gøre, fordi trivslen i fritiden og på arbejdet som regel er i vekselvirkning med hinanden.

• Hvis du er ledig, kan du lave registreringen med samme udbytte. Her tager du udgangspunkt i en typisk uge på dit tidligere arbejde – samt i en uge i dit nuværende hverdagsliv.

Underviser

Mikael Kamber har meget stor erfaring med at undervise i arbejdsglæde, styrker og positive forandringer. Han har holdt hundredevis af foredrag og kurser, han har skrevet bøgerne ”STÆRKERE” og ”Vi er bedst, når vi er glade”, og han har taget uddannelsen Certificate in Positive Psychology (CIPP) i USA.

Mikael har desuden en fortid som topleder, både som adm. direktør og chefredaktør for JydskeVestkysten og mediedirektør i DR.

Program:

Kl. 16.30: Kaffe og kage

Kl. 17.00: Selve arrangementet går i gang

Kl. 18.30: Sandwich

Kl. 19.00: Arrangementet fortsætter

Kl. 20.00: Tak for i dag.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Mikael Kamber

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby