Ny viden på en time - Motion på arbejdet giver gevinster - også livestreaming

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 22
Tilmeldingsfrist: 08.10.2019

Morgenmøde: Hør om baggrunden for forskningen i motion på arbejdspladsen, og hvordan du ved at følge nogle få simple råd kan bruge denne viden på din egen arbejdsplads.

Hver tredje danske arbejdstager oplever hyppige smerter i ryg, nakke og skuldre. Samtidig er der mange, der sidder ned stort set hele arbejdsdagen. Forskning viser, at få minutters daglig træning på arbejdspladsen sammen med kollegaerne er effektivt til at mindske smerter i muskler og led, øge muskelstyrken, øge konditionen, styrke samarbejdsrelationerne og give et øget velvære. Den gavnlige virkning gør sig gældende på tværs af jobgrupper, køn og alder.

Tilmelding / Livestreaming

Du kan deltage ved enten at møde op på dagen, eller du kan tilmelde dig livestreaming og få tilsendt et link ca. 2-3 dage før arrangementet. Du skal sidde foran din computer, når arrangementet går i gang, og du kan kun se arrangementet i det tidsrum, det holdes.

Oplægsholder

Lars L. Andersen er professor på Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø. Han har en baggrund inden for humanfysiologi og har gennem de seneste 15 år forsket i, hvordan man kan bruge arbejdspladsen som arena for forbedret sundhed i Danmark.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Lars L. Andersen

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund