Voksenliv

Pris: 500,00 kr.
Ledige pladser: 38
Tilmeldingsfrist: 07.10.2019

Kursus: Udvikling eller afvikling? Det er aldrig for sent at ændre karriere eller livsform. Som ældre bliver vi nok lidt langsommere, men der er stadig gode muligheder for at lære nyt - og det er aldrig for sent! På dette kursus gør vi op med fordomme og myter om aldring og seniorliv. Vi sætter fokus på seniorkompetencer - det som seniorer er (eller kan blive) gode til. Seniorkompetencer kommer ikke af sig selv - de skal udvikles og vedligeholdes, bl.a. gennem efteruddannelse. Hjernefitness og fysisk fitness hænger sammen: Jo bedre fysisk form - desto bedre indlæring og hukommelse.

Kurset giver dig indsigt i, hvordan du er stillet økonomisk, socialt og juridisk den dag, du forlader arbejdsmarkedet.

Formål:

Formålet med kurset er, at du bliver styrket til seniorkarrieren, og bliver bevidst om prioriteringer af betydning for seniorlivet.

Kurset bygger på temaerne:

Hvad er det for et aldersbegreb, der eksisterer i dag?

Livskvalitet – hvad prioriterer du?

Pension -hvordan sikrer du, at du får sparet nok op til din pensionstilværelse – og hvad skal du være opmærksom på, når du får udbetalt dine opsparinger, så du får mest ud af pengene

Hvordan sikrer du dine nærmeste? Hvad er reglerne omkring ægteskabs- og arvelovgivning?

Målgruppe:

Kurset henvender sig til alle medlemmer, der er fyldt 55 år. Du kan tage din ægtefælle/samlever med for 1.000 kr. Dette beløb dækker undervisning, ophold og fuld forplejning. Ønsker både du og din ægtefælle at deltage, skal du sætte hak i "ledsager". Skriv navnet på din ægtefælle i bemærkningsfeltet. Hvis din ægtefælle også er medlem af Finansforbundet, skal han/hun tilmelde sig i eget navn.

Praktiske oplysninger:

Kurset begynder lørdag kl. 10.00 og slutter søndag kl. 14.00.

Prisen for kurset er incl. overnatning og forplejning.

Instruktører:
Arbejdsmarkedskonsulent Steen Jensen fra Finansforbundet, seniorforsker Henning Kirk, advokat Lone Brandenborg og pensionsrådgiver Søren Vester fra PFA Pension

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator