NYA - Coding & Cocktails

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 9
Tilmeldingsfrist: 30.08.2019

Gå hjem-møde for Network of Young Academics Kunne det ikke være cool at kunne kode din egen træningsapp eller en app, der holdt øje med klimaregnskabet? Nu kan du lære at kode apps i hyggelige omgivelser, hvor dumme spørgsmål er tilladt Kom med til Coding and Cocktails og bliv introduceret til app-programmering i det simple redskab App Inventor. Du lærer at lave en app til Android og får de basale begreber inden for programmering serveret på en utraditionel måde i selskab med andre unge akademikere og en cocktail eller to.

Erfaring med kodning er ikke nødvendig. Arbejder du allerede med programmering, kan du læne dig tilbage i første halvdel af eventet og nyde at få begreberne serveret på en anderledes måde - og derefter prøve kræfter med simpel app-programmering.

Det får du:

• Værktøjerne til at lave simple apps i en afslappet atmosfære
  • Introduceret de mest basale begreber i programmering på en (forhåbentlig) underholdende måde
  • Mulighed for at prøve kræfter og komme i gang med din egen App-idé

Undervisere

Workshoppen ledes af Sine Zambach, der tager udgangspunkt i sin egen bog: Kvinde kend din kode. Sine Zambach er dataanalytiker på CBS og ph.d. i datalogi. Desuden er hun aktiv i Coding Pirates og DigiPippi, der er kode-initiativer for børn.

Sine får hjælp af kyndige Marie-Louise Højlund Schou der er Product Manager hos forsikringsselskabet If Insurance og kender branchen indefra.

Forudsætning
Du skal selv medbringe en bærbar computer.

Vi bruger det gratis program MIT App Inventor. App Inventor fungerer bedst på Android-telefoner og tablets (den er på vej til iPhone), men man kan kode den på både PC og Mac.

Da værktøjet er online, gør det ikke noget, hvis din computer har en skrap firewall i forhold til, da programmet ikke skal installeres på din pc.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Briddi Escherich

Konsulent