Leading SAFe® 4.6 inkl. certificering

Pris: 1.150,00 kr.
Venteliste
Tilmeldingsfrist: 28.11.2019

2 dages kursus: Kom på kursus i rammeværktøjet SAFe®, hvor formålet er at opnå bedre resultater med større engagement og øget produktivitet. Agiliteten frigiver tid og ressourcer, så fokus kan holdes på de aktiviteter, der skaber værdi. Dette kursus vil også forberede dig til at tage certificeringen som SAFe Agilist (SA).

SAFe® er et anerkendt og vidt udbredt rammeværk, der giver dig og din virksomhed værktøjerne til at møde de stadig stigende krav fra en omverden i hastig forandring.

Det understøtter en agil skalering af organisationen og løfter jeres leverancekraft, så I kan opnå organisatorisk manøvredygtighed på virksomhedsniveau.

På kurset vil du lære, hvordan du kan skabe og release værdifulde løsninger gennem SAFe Agile Release Trains, hvordan du opbygger en agil program- og portfolio struktur, og hvordan du leder en lean-agil transformation på virksomhedsniveau.

Du vil få forståelse for det lean-agile mindset og hvorledes SAFe’s principper og praktikker kan sættes i spil, så de understøtter agile teams, programmer- og porteføljeledelse.

Indhold:

• Introduktion til Scaled Agile Framework (SAFe)
• Introduktion til Lean-Agile Mindset
• Introduktion til SAFe principper
• Implementering af “Agile Release Trains”
• Erfaringer med “PI Planning”
• Udvikling og release med fokus på værdi
• Opbygning af en agil portefølje
• Koordinering af store værdistrømme (value streams)
• Ledelse af an en lean-agil virksomhed

Om SAFe® Agilist Certificeringen
Gennem dette kursus bliver du forberedt til at tage certificeringen som: SAFe® Agilist (SA).

Med denne certificering validerer du din evne til at anvende SAFe rammeværket, herunder lean- og udviklingsflow-principper, i en konkret virksomhedskontekst.

Udbytte
Efter dette kursus vil du forstå, hvordan du kan:

• Skalere en lean og agil udvikling til hele din virksomhed
• Understøtte og implementere agile release trains
• Koordinere store værdistrømme (value streams)
• Lede en lean og agil portefølje
• Understøtte en organisationen med en fælles procesmodel
• Tilpasse et framework til din kontekst
• Frigøre indrestyret motivation hos vidensarbejdere
• Understøtte en lean-agil transformation I din virksomhed

Om eksamen

• Format: Multiple choice
  • Hvornår: Der åbnes op for bookning af eksamen den sidste dag på Leading SAFe® kurset. Du tilgår eksamen gennem SAFe Community Platform, når kurset er afsluttet. Du vælger selv en dag og tidspunkt som passer dig.
  • Sprog: Engelsk
  • Pris: Eksamen er med i prisen, hvis man tager eksamen inden for 30 dage efter kursets afslutning.

Målgruppe og forudsætninger

• Executive leaders, managers, CIO´s og VPs
• Ledere af udvikling, QA og infrastruktur
• Program- og projektledere
• Produkt- og produktlinjeledere
• Porteføljeledere, PMO, og procesansvarlige
• Enterprise-, system- og løsningsarkitekter

Alle er velkomne til at deltage i dette kursus, uanset erfaringsniveau. Vi anbefaler dog følgende for deltager, der ønsker at tage certificeringen:

• 5+ års erfaring med softwareudvikling, test, forretningsanalyse, produkt- eller projektledelse
• Erfaring med SCRUM

Underviserbeskrivelse
Ulrik H. Gade, seniorkonsulent, Agil Procesforbedring.

Ulrik har arbejdet med systemudvikling og lean/agile metoder i mere end 15 år. Ulriks start var på brugervenlighedssiden og har altid haft en teknisk ”rem af huden”. I dag brænder han især for de sider af agile og lean, der handler om i fællesskab at kunne vende udfordringen fra en kompleks, omskiftelig omverden til en attraktiv mulighed - på alle niveauer i organisationen. På den "bløde" side er han desuden meget inspireret af tankerne fra det brede felt omkring systemisk og anerkendende ledelse og coaching. Han er diplomuddannet proceskonsulent og coach, og certificeret Scrum Master, SAFe Program Consultant (SPC), og har gennemført David Andersons uddannelse i Enterprise Services Planning (ESP).

Dette kursus udbydes i samarbejde med DANSK IT, Danmarks største uafhængige forening for it-professionelle og it-brugere.

Vi gør opmærksom på, at navn, mailoplysninger, titel og virksomhedsnavn på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Ulrik H. Gade

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby