Arbejdsmiljøtemadag for arbejdsmiljørepræsentanter og -ledere

Ledige pladser: 11
Tilmeldingsfrist: 15.07.2019

Bedre møder gennem facilitering

Hvordan får man møder, der er værdiskabende, effektive, involverende, muntre, korte og fåtallige?

Det gør man ved at facilitere dem. Det vil sige styre deres form stramt og venligt, så indholdet og formålet fremmes bedst muligt. Facilitering er en form for myndig og inkluderende mødeledelse, der næsten umærkeligt bringer det bedste frem i mødedeltagerne, så gruppen sammen når det hele på den aftalte tid og alle har bidraget optimalt.

Der introduceres en række redskaber til mødefacilitering, og deltagerne afprøver dem dagen igennem i mindre, faciliterede grupper. Central er den kunst at fokusere en diskussion, når en meget-talende mødedeltager har sadlet kæphesten og er på vej ud over prærien. Vi skal også øve, hvordan man med konstruktive, faciliterende spørgsmål kan kvalificere et møde, der ledes af en anden.

Workshoppen henvender sig til personer med mødeansvar – og til dem, der vil tage mere ansvar i møder.

Instruktør: Ib Ravn, Ph.D., lektor, mødeforsker og faciliteringstræner, DPU, Aarhus Universitet. Ib Ravn har udgivet fem bøger om facilitering, bl.a. ”Facilitering: Ledelse af møder der skaber værdi og mening” (Hans Reitzel, 2011). Han har trænet tusindvis af ledere og medarbejdere i mødefacilitering.

• Programmet indholder bl.a.:
  • Fra mødeledelse til mødefacilitering
  • Jeres udfordringer på møder
  • At fokusere en vildfaren diskussion
  • At forbedre et dårligt ledet møde.

Vi glæder os til at se mange arbejdsmiljørepræsentanter og arbejdsmiljøledere til denne spændende dag.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Evy Grønvall

Administrator