Hvordan bevarer du fornuften i en ufornuftig verden?

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 08. oktober 2019 kl. 17:00 til 08. oktober 2019 kl. 20:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 26
Tilmeldingsfrist: 04.10.2019

Gå-hjem-møde: Hvordan forholder vi os til det moderne informationssamfund, der konstant og med lynets hast producerer og spreder informationer og nyheder, og hvor bobler og fake news truer fornuften og livets sikre holdepunkter. Bliv klogere på din egen virkelighed med filosof Vincent Hendricks.

Vi kender til økonomiske bobler i finansverdenen og fra boligmarkedet, men bobler findes i stort set alt lige fra online-bobler og statusbobler til nyhedsbobler og politiske bobler.

Samtidig invaderes vi af populistiske fortællinger, alternative kendsgerninger og fake news, der handler om at nogen gerne vil have opmærksomhed. Misinformation er derfor noget alle mere end nogensinde aktivt må forholde sig til. Men hvordan? Og hvad er boblernes funktioner, og hvilke konsekvenser har de for verden? Og hvordan sprænger man boblen?

Underviser

Vincent Hendricks er redaktør, forfatter, debattør, tv-vært, professor i filosofi. Han modtog i 2016 DRs store formidlingspris, Rosenkjærprisen.

Program:

Kl. 16.30: Kaffe og kage

Kl. 17.00: Selve arrangementet går i gang

Kl. 18.30: Sandwich

Kl. 19.00: Arrangementet fortsætter

Kl. 20.00: Tak for i dag.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator