Nudging - for ansatte i Nets Ballerup

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 117
Tilmeldingsfrist: 14.05.2019

Nudging – når vi puffer til adfærden

Gå-hjem-møde for alle ansatte i Nets Ballerup: En lille flue malet på offentlige pissoirer mindskede markant mængden af urin, der røg ved siden af kummen. Det klassiske eksempel illustrerer fint, hvad nudging går ud på. Brug en eftermiddag på at få mere indsigt i, hvad nudging eller det, nogle kalder adfærdsdesign, er; nemlig en metode til at ændre menneskelig adfærd i en hensigtsmæssig retning. Uden brug ad pisk, gulerod eller en løftet pegefinger, men med et kærligt puf.

Vi dykker ned i den grundlæggende teori, og kigger på de bedste eksempler på nudging i praksis fra både ind- og udland. De fleste af os er helt naturligt fascineret af den menneskelige adfærd, og det er også den grundlæggende komponent i det, der former enhver virksomhed. Derfor er det et felt, som virksomhederne bør tage alvorligt og arbejde strategisk med. Men der er ikke mange virksomheder, der gør det – måske fordi det kræver, at man sætter sig ind i videnskaben og evidensen bag nudging, hvis man skal arbejde seriøst med den menneskelige adfærd, og hvordan man kan ændre den hensigtsmæssigt.

Underviser

Pelle Guldborg Hansen, Ph.D. og adfærdsforsker, er en af verdens ledende forskere inden for anvendt adfærdsforskning med et særligt fokus på nudging-teori og interventioner. Han har bl.a. forsket på områderne sundhed, arbejdsmiljø, effektiv administration, madspild, passageradfærd, gadeaffald, tandlægepraksis og har udgivet centrale teoretiske artikler om nudging-teori og interventioner. Hans forskning har været omtalt i The Economist, BBC, New Scientist, Wall Street Journal, og CNN. Derudover har Pelle lavet OECDs nudging-framework (BASIC).

Tilmelding

Tilmeld dig via linket øverst på siden her. Arrangementet er for alle ansatte i Nets. Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du godt tilmelde dig dette arrangement, ved at sende en mail til fokus@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Efter arrangementet kontakter vi dig omkring dine muligheder som medlem af Finansforbundet.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Pelle Guldborg Hansen

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Susanne Grantzau