Ledelse i og af transformation - sådan sætter du fokus på mennesket i forandringen

Comwell Aarhus, Værkmestergade 2, 8000 Aarhus C
Dato: 13. november 2019 kl. 09:00 til 13. november 2019 kl. 16:00
Pris: 250,00 kr.
Ledige pladser: 19
Tilmeldingsfrist: 11.10.2019

Temadag for ledere: Bliv klogere på, hvordan du leder digitale transformationer, og hvordan du bedriver forandringsledelse i en transformation, som du måske ikke engang selv kender omfanget af. På temadagen får du en introduktion til ledelse af kompleksitet og mennesker og det personlige lederskab i usikkerhed og forandring.

Den digitale transformation kræver delvist noget nyt og anderledes af dig som leder, men den fordrer også noget ”gammeldags” ledelse. På denne temadag bliver vi sammen klogere på, hvad det er, og hvordan man meningsfyldt kan lede både sig selv og andre i en omskiftelig og kompleks arbejdsverden.

Vi sætter fokus på den digitale transformation, og hvordan du som leder forholder du dig til den. Vi kigger også på, hvordan du håndterer det forhold, at transformationen kan indeholde begreber som du og dine medarbejdere er usikker på, hvad betyder. Det kan for eksempel være implementering af nye it-systemer, snak om robotter og AI og hvad det vil sige at arbejde agilt i sektoren.

Den digitale transformation handler om mennesker. - Så hvad betyder det i en sektor, hvor ledelsesrummet til tider kan opleves snævert? Hvordan leder jeg med den tid og de ressourcer, jeg har til rådighed, i en evigt omskiftelig tid, som afføder flere spørgsmål fra dine medarbejdere og dig selv, end du kan svare på? En del af svaret er, at forandringen kræver, at du som leder erkender og anerkender, at du hverken kan eller skal vide alt.

Temadagen vil give dig ny inspiration fra underviseren og fra dine kolleger på dagen, hvor I sammen vil skabe mening i den digitale transformation i en snak om bl.a.

• forandringsledelse
  • kundefokus
  • agilitet
  • kunsten at skabe meningsfulde rammer

Morgenkaffe

• Velkomst
  • Indflyvning: Hvad er digital transformation, og hvad betyder det for dig som leder?
  • Dialog og øvelser om veje ind i transformationsledelse

Frokost

• Hvilke kompetencer kræves der i den digitale transformation
  • Dialog og øvelser
  • Opsamling og næste skridt
  • Tak for i dag

Underviser

Jane Søgård Hansen er chefkonsulent i LEAD – enter next level og har undervist i forandrings- og projektledelse siden 2013. Jane er certificeret coach og en erfaren projektleder og forandringsagent i store transformationer.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator