Agil skaleret: SAFe i teori og praksis

Dansk IT, Bredgade 25 A, 1260 København K
Dato: 28. marts 2019 kl. 09:00 til 28. marts 2019 kl. 11:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 50
Tilmeldingsfrist: 28.03.2019

Få styr på SAFe® teorien og hør fra det virkelige liv, når BEC fortæller om deres agile udviklingsorganisation på tværs af teams.

Om mødet

På mødet har vi  SAFe® eller det Scaled Agile Framework på dagsordenen. SAFe® er det agile rammeværk designet til større organisationer som vil arbejde ud fra en agil metode.

SAFe® kombinerer de agile elementer med systemtænkning og Lean produktudvikling. Derudover evner rammeværket at synkroniserer tilpasning, samarbejde og levering for flere agile-teams på tværs af en organisation.

Session 1: SAFe® i teori - fagligheden som grundsten

I det første indlæg vil Ulrik Gade præsentere de teoretiske elementer for rammeværket Scaled Agile Framework, som i større grad ses implementeret iblandt større virksomheder, som kan se fordelene ved at have en agil metode til at møde de stadig stigende krav fra en omverden i hastig forandring.
Ulrik vil også komme omkring hvordan SAFe® kan medvirke til at frigive resourcer og samtidig løfte leverancekraften.

Dagens program:

• Hvilket problem tilbyder SAFe sig som en løsning på?
• Hvilken tankegang bygger SAFe på, og hvilke er de vigtigste elementer?
• Hvordan kan rejsen mod en SAFe implementering se ud?
• Hvem kan/skal gå forrest, og hvordan bliver de/du klar til det?

Session 2: SAFe® i praksis - de store linjer og de små ting

I indlægget vil Jan Peter Larsen og Lone Mariboe i fællesskab indledningsvis komme ind på hvorfor BEC i det hele taget valgte at gå fra en traditionel vandfaldsbaseret udviklingsmodel og transformere organisationen til en agil udviklingsorganisation, hvilke tanker de gjorde sig om tilgangen, og hvad de justerede undervejs i den agile transformation.

Undervejs vil de komme lidt dybere ind i hvordan BEC i praksis har organiseret sig med agile release trains (ART'er), agile teams samt hvilke roller og processer der understøtter det daglige arbejde i en branche der er stærkt reguleret og under hastig udvikling.

Jan og Lone vil berøre nogle af de områder der har været svære, hvilke erfaringer de har gjort undervejs og hvad har overrasket dem - og måske også lidt indsigt i hvad ville de gøre anderledes den dag i dag.

Tilmelding

Du kan tilmelde dig via dette link: https://dit.dk/Forside/Meet-Inspire/Agil-skaleret-SAFe-i-teori-og-praksis

Kontaktperson

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte Fabian Berg på e-mail: fb@dit.dk eller tlf: 31216035