Ny viden på en time - Teknologi forandrer vores job

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 34
Tilmeldingsfrist: 28.05.2019

Morgenmøde: Den teknologiske udvikling betyder, at jobs forandres. Nye opgaver kommer til, mens andre forsvinder. I nogle tilfælde er det hele jobfunktioner, der kommer eller går. Mange oplever derfor, at teknologisk forandring medfører usikkerhed. Men robotter, kunstig intelligens og digitalisering i øvrigt er ikke nødvendigvis dårligt for arbejdslivet. Det vil oftest være ensformige og rutineprægede opgaver, der overtages af maskiner. De udfordrende og kreative opgaver samt opgaver, der involverer mennesker, skal vi bruge mere og mere af vores tid på. Ny teknologi kan derfor gøre arbejdslivet sjovere og mere indholdsrigt. Ny teknologi kan øge arbejdsglæden.

Der gisnes ofte om arbejdet i fremtiden på mere eller mindre solidt grundlag. Denne morgen skal vi beskæftige os med, hvilke ændringer der netop nu sker blandt på det danske jobmarked? Hvilke opgaver kommer og går? Hvordan påvirkes arbejdets organisering, og hvordan påvirkes mennesket i jobbet?

Oplægsholder

Jacob Rubæk Holm, ph.d., lektor i industriel dynamik og kvantitativ metode på Aalborg Universitet siden 2015. Hans forskningsinteresser omfatter forholdene mellem teknologisk udvikling, arbejdets organisering og arbejdsdeling. Derudover forsker han i, hvordan teknologisk udvikling skaber og omfordeler jobs mellem regioner og brancher. For tiden står han i spidsen for et projekt, hvor forskere sammen med Danmarks Statistik indsamler ny viden om konsekvenserne af spredningen af digitalisering, robotter og kunstig intelligens på jobs i Danmark. Hans forskning er publiceret i flere anerkendte internationale tidsskrifter.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Jacob Rubæk Holm

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund