Ny viden på en time - Skærmens magi forandrer os

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 34
Tilmeldingsfrist: 26.02.2019

Morgenmøde: De seneste 10 år har bragt os i en stadigt tættere symbiose med vores smartphone. Det er techgiganternes drøm, og vil man teste, hvor tæt symbiosen i dag er mellem skærm og menneske, skal man bare prøve at tage en skærm fra en femårig. Så er står det klart, at skærme er magiske. Den lokale kamp om skærmtid i hjemmet er også en del af en kamp mellem civilisationer. De amerikanske techgiganter Facebook, Amazon, Google og Apple er ikke kun på vej til at have opnået monopolstatus, hvor der ikke er plads til konkurrenter. De er også kommet langt med at forandre, hvordan vi er, når vi er alene, hvordan vi mødes, og hvordan vi taler sammen. Vi må aldrig ked os hverken på arbejdet, i undervisningen eller i privatlivet, og techgiganterne står dag og nat klar med bippende afbrydelser fra smartphones, iPads og computere.

Foredragsholder

Bent Meier Sørensen er professor i filosofi og ledelse på CBS, Handelshøjskolen i København. Hans seneste bog Skærmens magi. At træne modstandskraften i en digital tid udforsker, hvordan vores liv er blevet fundamentalt forandret på få år, og peger på, hvilken ideologi eller ligefrem religion vi importerer via skærmene. Han har udgivet bøger og talrige artikler i ledende, internationale tidsskrifter med en filosofisk tilgang til organisatoriske og ledelsesmæssige problemer, men har også skrevet mange essays og kronikker i danske aviser og tidsskrifter. Bent Meier Sørensen er fast klummeskribent på Kristeligt Dagblad.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund

Administrator