Hjernen på overarbejde

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 25
Tilmeldingsfrist: 27.05.2019

Gå-hjem-møde: Det moderne liv udfordrer vores gamle menneskehjerne. For mange ledere bliver hverdagen fyldt ud af kortsigtede resultater på den ene side og frygten for stilstand på den anden. Dermed glemmer de at tage hensyn til vores fælles menneskelige vilkår. Ved at lede med ”compassion” kan du skabe en mere menneskelig organisation og resultater.

Med udgangspunkt i deres storsælgende bog ”Hjernen på overarbejde – derfor er compassion vores vej til et bæredygtigt liv og samfund” præsenterer psykologerne Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff årsagerne til og konsekvenserne af ubalance i menneskehjernen.

De stiller spørgsmål til, om den måde vi sammen har indrettet vores moderne samfund og (arbejds)liv på er holdbar? Om vi er nået dertil, hvor den menneskelige hjerne ikke længere kan følge med? Om vi kan blive ved med ukritisk at optimere, udvikle og forandre? Alt sammen uden at tage hensyn til den vigtigste ressource vi har: Menneskehjernen.

Med udgangspunkt i videnskabelige data viser de, hvordan ”compassion” er en unik menneskelig egenskab og evolutionær vinderstrategi, der

· er forbundet med en større grad af kreativitet og nysgerrighed

· øger villigheden til at prøve igen efter fejltagelser

· gør det nemmere at navigere i skiftende organisatoriske rammer

· har direkte indflydelse på medarbejdernes engagement i virksomheden, og deres villighed til at følge lederen.

Med andre ord: Hvordan ”compassion” betaler sig både i forhold til den menneskelige og økonomiske bundlinje.

Som deltager får du let tilgængelige gode råd og strategier til at give hjernen bedre arbejdsbetingelser og implementere ”compassion” i dagligdagen. Sammen og hver for sig.

Program:

Kl. 16.30 - 17.00: Kaffe og kage

Kl. 17.00: Selve arrangementet går i gang

Kl. 18.30 Sandwich

Kl. 19.00 Arrangementet fortsætter

Kl. 20.00 Tak for i dag.

Vibeke Lunding- Gregersen og Henrik Tingleff

Vibeke Lunding-Gregersen og Henrik Tingleff er autoriserede psykologer, partnere i Mindwork. De er efterspurgte undervisere og foredragsholdere og deltager i internationalt udviklings- og forskningssamarbejde.

Til dagligt arbejder de med lederudvikling, medarbejderudvikling, trivsel og forebyggelse i både offentlige og private organisationer.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator