NYA - Skab et job, der giver mening

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 36
Tilmeldingsfrist: 20.03.2019

For Network of young academics (NYA) og studerende.

Kom og bliv inspireret til at designe dit fremtidige arbejdsliv.

Som ung og ny på arbejdsmarkedet reflekterer du nok over, hvad der virkelig betyder noget for dig, og hvor du gerne vil hen i dit arbejdsliv. Mange har svært ved at se sig selv i et arbejdsmarked, der måske ikke umiddelbart stemmer overens med deres egne ambitioner og værdier. Aftenen går ud på, at inspirere dig til at finde din vej til et job og et arbejdsliv, du kan brænde for, og som du kan se et formål med.

Du kan lade dig inspirere af Varan Pathmanathan, der fortæller, hvordan han har formået at skabe et arbejdsliv, der stemmer overens med hans værdier, og som giver mening for ham.

Du møder også Alexandra Krautwald, der indfører dig i arbejdsmarkedet, som det er i dag, og giver dig gode råd til dit fremtidige virke i jobbet.

Vi kommer rundt om følgende spørgsmål

·         Fremtidens arbejdsmarked – hvordan ser det ud?

·         Hvordan kan du selv tage ansvar for dit arbejdsliv?

·         Hvad giver mening for dig i livet når vi ser på det fra en 24 timers vinkel?

·         #FutureOfWork & Generation Freelance – hvordan rammer det mig?

kl. 16.45   Tjek ind med sandwich og forfriskninger (networking)

kl. 17.15   Indlæg og involvering

kl. 18:00   Quick break

kl. 18:15   Oplæg og involvering fortsat

kl. 19:00   Fireside chat

kl. 19:30   Tak for i dag og networking

Oplægsholdere

Alexandra Krautwald har et indgående kendskab til det danske arbejdsmarked, hvor hun med mere end 25 år på bagen har fulgt dets udvikling. Gennem sin karriere har hun rådgivet både topledere og virksomheder om at skabe bæredygtige resultater, og hun ved, hvad der rører sig blandt danske virksomheder og organisationer. Til dagligt er Alexandra managing director i rådgivningsvirksomheden Composing, hvor hun hjælper ledere med at træffe gode beslutninger. Alexandra er forfatter til tre ledelsesbøger ”Strategiimplementering - 2013”,”Oplagt – at lede adfærd- 2015” og ”Unge generationer på arbejde - 2018”. Derudover er hun fast business blogger på Børsen.dk, hvor hun skriver om de konsekvenser, erhvervslivets udvikling har for ledere. Hun bidrager også med ekspertviden og artikler til Børsen Ledelse, hvor hun er fast deltager i deres ekspertpanel.

Varan Pathmanathan 31 år og fra generation Y. Han er far til to. Han er akademiker og har været ansat i den finansielle sektor i Danske Bank, NNIT og Saxo Bank. Varan er derudover founder af NYA, og har blandet sig i diverse oplæg på Folkemødet og talt Millennials’ sag på arbejdsmarkedet. Han arbejder pt. deltid i AI teknologivirksomheden 2021.ai, og er i gang med sin startup inden for bæredygtige investeringer med udgangspunkt i FNs verdensmål.

Se video, hvor Varan stiller spørgsmål til, hvorfor man går på arbejde

Læs artikel med Varan i Magasinet Finans: ”De unge vælger arbejde med mening

Foredragsholder

Varan Pathmanathan