USA efter midtvejsvalget

Pris: 0,00 kr.
Venteliste
Tilmeldingsfrist: 07.01.2019

Gå-hjem-møde: To af de førende USA-kendere herhjemme, USA-eksperten Mads Fuglede og lektor Niels Bjerre Poulsen, vurderer USA’s politiske og økonomiske situation efter et mudret midtvejsvalg. Valget viste, at Trump fortsat har godt fat i amerikanerne, selvom demokraterne gik frem og snuppede flertallet i repræsentanternes hus.

Hvordan ser det amerikanske politiske landskab ud efter midtvejsvalget? Amerikansk økonomi buldrer frem – er det en trumf for Trump? Hvilken retning tager det republikanske parti og det demokratiske parti frem mod præsidentvalget? Hvem er de mest sandsynlige udfordrere fra det demokratiske parti ved præsidentvalget?

Mads Fuglede er ud over at være en af landets mest anvendte USA-analytikere og anerkendt forfatter også en meget levende foredragsholder. Mads Fuglede er uddannet i historie og filosofi fra Aarhus Universitet og forsker nu ved Københavns Universitet, hvor han skriver ph.d.

Niels Bjerre-Poulsen er historiker med en ph.d. i amerikansk historie fra University of California, Santa Barbara. Han er lektor på Center for Amerikanske Studier på Syddansk Universitet, og har de seneste 25 år skrevet en lang række bøger og artikler om amerikansk historie og samfundsforhold i USA. Gennem to årtier har han også hyppigt analyseret og kommenteret amerikansk politik og kultur i de danske medier, ligesom han har været en flittig foredragsholder indenfor amerikansk historie, politik og kultur. Niels blev i 2015 tildelt Syddansk Universitets forskningsformidlingspris for sin formidling af amerikansk politik.

Ordstyrer: TV2 erhvervskommentator Ole Krohn.

16.30 Kaffe og kage

17.00 Arrangementet begynder

18.30 Tak for i dag

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Mads Fuglede

Niels Bjerre-Poulsen

Ole Krohn

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål