NYKREDS - TM-seminar 2019

Ledige pladser: 59
Tilmeldingsfrist: 29.08.2019

KÆRE TILLIDSMAND

De seneste års markante udvikling i Nykredit og JN Data med nye arbejdsformer og ændrede snitflader, digitalisering og målinger har naturligt også sat sit præg på tillidsmandens arbejdsvilkår og opgaver.

Når der ændres i både struktur og strategi påvirker det også kultur og hverdag for både ledere og medarbejdere. Og rollen og opgaven som tillidsmand bliver dermed i endnu højere grad at kunne skabe mening i arbejde og hverdag for de kolleger, der oplever ændringerne – men også i den løbende dialog med ledelsen. Det kræver skærpet fokus på, hvad der kræves for at forstå, tolke og skabe mening i forandringerne og for at kunne træde kompetent ind i dialogen med ledelsen om at sikre mening og retning på en arbejdsplads, der er i konstant udvikling.

Sidste års seminar handlede om sammenhængskraft og at skabe en fælles retning for NYKREDS. Dette arbejde har medvirket til udarbejdelsen af kredsens tre politiske indsatsområder. En del af dagen skal vi arbejde med meningsskabelse i NYKREDS via de politiske indsatser.

På andendagen er der debat med repræsentanter fra Nykredit og kredsbestyrelsen. Efter frokost sætter vi fokus på Finansforbundet og det at være tillidsmand og en del af en fagbevægelse.

Formålet med seminaret er at sikre at I som tillidsmænd har en klar og konkret forståelse af hvad meningsskabelse betyder og hvordan I aktivt kan arbejde med det i rollen som tillidsmand.

På seminaret vil du møde Michael Budolfsen, næstformand i Finansforbundet og Erhvervspsykolog Jesper B. Markussen.

Inden seminaret vil du modtage en mindre hjemmeopgave, som skal bruges på seminaret.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Bente Plambeck Geertsen

Sekretær, NYKREDS