DevOps

Pris: 750,00 kr.
Ledige pladser: 18
Tilmeldingsfrist: 12.02.2019

Temadag: Har du brug for at kende mere til hvad DevOps går ud på, og hvordan du bedre kan bidrage til at arbejde i en Agil og DevOps sammenhæng, er dette kurset for dig. I løbet af dagen vil du både opleve præsentationer, refleksioner og debatter, og du vil komme til at arbejde med en eller flere konkrete cases og situationer.

Efter kurset vil du dermed kunne deltage aktivt i diskussioner om anvendelse af DevOps på din arbejdsplads, og du vil kunne gå aktivt ind i Agile og DevOps sammenhænge.

Kurset er baseret på logikken i DevOps Fundamentals kurset, som er skabt af DASA (DevOps and Agile Skills Association).

Forudsætninger

Der er ikke krav om, at du har kendskab til DevOps inden kurset, men vi bevæger os ret hurtigt forbi introduktionen til baggrunden og formålet med DevOps, så vi får lidt mere tid til casearbejde og diskussioner. Du vil derfor få tilsendt lidt materiale inden kurset, som du med fordel kan læse på forhånd, hvis du ingen viden har om Agil/DevOps.

Agenda for dagen

1. Velkomst og afstemning af forventninger for dagen
2. Kort introduktion til baggrunden og formålet med DevOps
3. Hvad er DevOps i forhold til Scrum, Agile, SAFe osv.
4. Introduktion til, diskussioner og øvelser om kerneelementer i DevOps
a. Kulturen
b. Organisering
c. Processerne
d. Automatisering og Continuous Delivery af software til produktion
e. Måling og forbedringer
5. Større tværgående case-øvelse
6. Hvis du vil vide mere…
7. Afrunding af dagen

Underviser

Kurset bliver undervist af Reni Friis, som er partner i Valcon. Hun har mere end 15 års erfaring i it-branchen og har et stærkt fundament i it management-rådgivning generelt.

Reni har bred erfaring med at arbejde med forandringer i både udviklings-, drifts-, support og projektorganisationer.

Når Reni underviser, er der altid masser af eksempler, skarpe pointer og godt humør.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator