7 gode vaner for it-professionelle

Pris: 1.150,00 kr.
Ledige pladser: 17
Tilmeldingsfrist: 01.03.2019

2 dages kursus: Du arbejder med it i finansbranchen og opererer i et yderst dynamisk samt hektisk miljø med høje krav til dig og dine omgivelser. Ofte må du skifte spor eller håndtere kriser og forandringer. Dette høje præstationsniveau kræver et fælles værdisæt, adfærd og færdigheder, der binder de individuelle kompetencer sammen med en organisations strategi. Du kan starte med dig selv – vi kalder det indefra og ud.

Med De 7 Gode Vaner™ lærer du principperne at kende, som vil hjælpe dig med at opnå vedvarende effektivitet og succes i dit job.

Det handler om at blive mere bevidst om din egen adfærd og hvor stor en indflydelse alt hvad du gør og siger har på dine omgivelser. Dét betyder dermed også at du ved hjælp af nogle værktøjer kan opnå et mere succesfuldt samarbejde i dine projekter med kollegaer på tværs af funktioner og leverancer.

Vil du også opleve et større udbytte af dine ressourcer i hverdagen samt opnå bedre resultater?

På kurset vil du kort sagt komme i dybden med de vaner, som millioner af mennesker, på globalt plan, har stiftet bekendtskab med - og holder fast i for at sikre mere effektivitet i deres professionelle liv.

Vanerne er ”common sense”, men ikke ”common practice” – derfor bør du deltage sammen med andre kollegaer fra branchen.

Udbytte

Indledningsvist arbejder vi mod den ’Personlige Sejr’ hvor DU er i fokus. Du skal kunne lede dig selv for at få en grundlæggende stærkere karakter, ved at tage ansvar for dine valg, handlinger og resultater.

På kurset kommer du til at fastsætte konkrete mål, der forbindes med din egen personlige mission. Du lærer også at opnå disse mål ved at holde fokus på, det der er vigtigt, og ikke blot det der haster.

Dernæst arbejder vi mod den ’Fælles Sejr’ som handler om at samarbejde effektivt med andre – og dermed at få en indflydelse, som varer ved. Vi drøfter overskudsmentalitet i relationer og du vil lære at kommunikere effektivt ved at lytte, hvilket viser sig at være svært for mange, samt udvise empati og respekt over for andre.

Gennem synergi får du også indsigt i hvordan problemer kan løses med resultater, som er bedre end hvad du tidligere troede var muligt.

VANE 1: VÆR PROAKTIV
• Handle og fokusere på det du kan kontrollere og påvirke, i stedet for på det, der er udenfor din Indflydelsescirkel.

VANE 2: BEGYND MED SLUTNINGEN®
• Definere og opstille klare succeskriterier, samt lægge en plan for, hvordan du når dem.

VANE 3: GØR DET FØRSTE FØRST
• Prioritere og opnå dine vigtigste mål, i stedet for konstant at reagere på hasteopgaver.

VANE 4: TÆNK VIND-VIND
• Samarbejde på en mere effektiv måde ved at bygge relationer med høj tillid.

VANE 5: SØG FØRST AT FORSTÅ, DERNÆST AT BLIVE FORSTÅET
• Påvirke andre ved at udvikle en dyb forståelse for deres behov og perspektiver.

VANE 6: SKAB SYNERGI
• Udvikle innovative løsninger, der drager fordel af diversitet og tilfredsstiller alle de vigtigste interessenter.

VANE 7: SLIB SAVEN
• Øge motivation og energi ved at afsætte tid til fornyende aktiviteter.

Underviser

Fredi Falk Vogelius, Associate Partner, FranklinCovey.
Fredi har speciale inden for neurocoaching, lederudvikling, teamudvikling, MBTI & JTI, samt personvurdering. Han har de sidste 18 år arbejdet med udvikling af organisationer, processer og mennesker via ledelses- og medarbejderudvikling, coaching, projektledelse, procesoptimering og kommunikation.

Som person er han god til at skabe kontakt til mennesker og bevæger sig efter mere end 30 års erfaring hjemmevant på alle niveauer i en organisation. Via hans stil skaber han energi og begejstring både som underviser og konsulent.

Deltagermateriale

• De 7 gode vaner™ Foundations Deltagermanual
  • Planlægningsværktøj
  • De 7 Gode Vaner kort
  • 21-dages kontrakt
  • Living the 7 Habits™ App til din smartphone

Overnatning

Kurset er uden overnatning

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Fredi Falk Vogelius

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby