Konflikthåndtering og politik - Kreds Øst seminar for tillidsmænd og arbejdsmiljørepræsentanter

KolleKolle Kursuscenter, Frederiksborgvej 105, 3500 Værløse
Dato: 02. oktober 2019 kl. 10:00 til 03. oktober 2019 kl. 15:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 19
Tilmeldingsfrist: 01.10.2019

Dag 1

På seminarets første dag skal vi arbejde med konflikter. Målet er, at du får viden om og færdigheder til at løse hverdagskonflikter, som næsten altid opstår, når vi arbejder sammen med andre mennesker.

Alt efter hvordan vi håndterer konflikterne, kan de være en kilde til faglig og personlig udvikling - eller det stik modsatte. Når du håndterer konflikter konstruktivt, frigives fastlåst energi, og der skabes rum for forandring. Derfor giver løsning af konflikter personlig tilfredsstillelse, engagement, arbejdsglæde og åbner for nye muligheder for udvikling og samarbejde.

Den positive og den negative konflikt

Til gengæld udvikler vi os også i modvind. Konflikter tvinger os til at tænke og handle anderledes. Konflikter og uoverensstemmelser er en naturlig del af en dynamisk hverdag. Udfordringen består i at udnytte dem konstruktivt, som led i din egen selvudvikling, sparring med dine kolleger og din arbejdsplads.

Det får du ud af dagen:

Du får indsigt i, hvorfor du reagerer, som du gør

Du lærer at genkende dine egne og andres konfliktmønstre

Du får værktøjer til at ændre de negative reaktionsmønstre

Du får værktøjer til at løse konflikter

Du får værktøjer til komme styrket ud af konflikter.

Underviserne er Natasha Swerdloff og Jan W Jansen fra Mannaz.

Vi runder dagen af med en lækker middag, den traditionelle musikquiz og masser af tid til gode snakke.

Dag 2

På denne dag sætter vi fokus på dig og politik.

Politisk indflydelse

Hvad er det egentlig, vi arbejder med i Finansforbundets politiske ansvarsområder og har det overhovedet noget med dig at gøre? Det har det i allerhøjeste grad, og vi ønsker med dette fokus at bringe det endnu tættere på dig og dine medlemmer. Du vil blive introduceret til det fokus, som vi i kredsen har lagt. Derudover vil du blive inddraget i at beslutte og prioritere det fremadrettede arbejde for os som kreds i de politiske ansvarsområder i Finansforbundet. Hvad er vigtig for dig og for os.

Dig som tillidsvalgt

Vi sætter dig som tillidsvalgt i centrum. Hvad er din dag fyldt med af muligheder og udfordringer? Du vil få god tid og rig mulighed for at blive inspireret og løftet af dit netværk af tillidsvalgte kolleger i kredsen, når vi her skaber en ramme for at bygge videre på gode erfaring med sparring og nysgerrighed.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund

Administrator