Det lærte vi af finanskrisen

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 25. september 2018 kl. 17:00 til 25. september 2018 kl. 18:30
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 49
Tilmeldingsfrist: 10.09.2018

Gå-hjem-møde: I september for 10 år siden krakkede Lehman Brothers, og det sendte chokbølger gennem verdensøkonomien. Danmark blev som en lille åben økonomi hårdt ramt. Næsten 200.000 jobs forsvandt,  banker lukkede på stribe med Amagerbanken, Roskilde Bank og EBH-bank   som nogle af de mest markante, og boligpriserne styrtdykkede.

Mød to af de centrale aktører under finanskrisen, og hør deres udlægning af, hvad der skete den gang, hvad de har lært, og hvilke værktøjer vi kan bruge for at undgå at en ny krise rammer så hårdt.

Henning Kruse Petersen er tidligere formand for Finansiel Stabilitet, og var en af hovedpersonerne bag afviklingen og fusionering af bankerne under de i alt fem bankpakker, som Folketinget vedtog for at holde den finansielle sektor  flydende,  og Jørn Astrup Hansen har i mange år været en  kritisk iagtager af finanssektoren og selv har haft hånden på kogepladen som oprydder i den finansielle sektor.

Ordstyrer: Ole Krohn, TV2 Business

16.30 Kaffe og kage

17.00 Arrangementet begynder

18.30 Tak for i dag