Skatteret

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 10
Tilmeldingsfrist: 17.08.2018

Kurset er for ledige og fratrædende medlemmer.

Forløbet giver en grundlæggende viden om det danske skattesystem, retskilderne bag systemet og indgående kendskab til direkte skatter.

Fokus er på lovgivningen inden for beskatning af fysiske personer - lønmodtagere såvel som selvstændige erhvervsdrivende.

Du får viden om skattemyndighedernes organisation og arbejde, indkomstskattesystemets virkemåde og bliver kvalificeret til at vurdere almindeligt forekommende situationer omkring den subjektive skattepligt for en fysisk person. Du lærer at løse og vurdere grundlæggende skatteretlige problemstillinger samt reflektere over konsekvenserne af disse.

Tidspunkt:

21/9, 24/9 26/9, 28/9, 2/10, 4/10, 9/10, 11/10, 19/10 kl. 9.00-15.00

Der skal laves en projektopgave.

Mundtlig eksamen er den 24. oktober (10 ECTS)

Forplejning:

Kurset er inkl. forplejning

OBS: Der skal medbringes computer og lommeregner til kurset

Når du registrerer din kursustilmelding hos din A-kasse, skal du skrive, at dit fagforbund ”Finansforbundet” er udbyder af kurset, da du har mulighed for at deltage i uddannelse på op til 2 uger arrangeret af Finansforbundet. Gå ind på FTF-A’s tast selv service med NemID og brug ”Blanket til deltagelse i uddannelse”.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Monica Christiansen

Kursusadministrator