Engagerende virtuelle møder og webinarer

Bankdata Silkeborg, Stagehøjvej 30, Lokale X05, 8600 Silkeborg
Dato: 30. oktober 2018 kl. 09:00 til 30. oktober 2018 kl. 16:00
Pris: 750,00 kr.
Ledige pladser: 6
Tilmeldingsfrist: 15.10.2018

Temadag: På dette kursus bliver du klædt på til at designe, forberede og facilitere engagerende og effektive virtuelle møder og webinarer, så I får maximalt udbytte, og alle deltagerne forbliver koncentrerede og aktive fra start.

Her får du enkle metoder til at få de virtuelle deltagere med. Du lærer at gøre det attraktivt og interessant at deltage virtuelt med enkle faciliteringstricks og digitale virkemidler.

Kursets indhold

• Design, forberedelse og facilitering af virtuelle møder og webinarer
  • Få deltagerne på banen i Check ind
  • Planlæg de tre typer af aktiviteter med MødeWebinarModellen©
  • Giv deltagerne ordet hvert 5. minut med styret involvering
  • Gennemgang af de mest gængse og simple metoder, som du kan bruge til at opretholde deltagernes engagement og koncentration og dermed mødets/webinarets effektivitet og udbytte.
  • Metoder til at optimere udbytte og læring før, under og efter mødet/webinaret
  • Opmærksomhedspunkter når I mødes digitalt fra forskellige lokaliteter og devices
  • Tips og tricks til teknikken på virtuelle møder og webinarer
  • Aftal individuel opfølgning i Check ud
  • Italesæt og træn den nye disciplin som virtuel mødeleder hhv. -deltager

På kurset arbejder du med en konkret case, dvs. et virtuelt møde eller webinar, så din deltagelse på kurset fører til et konkret resultat for dig og din virksomhed/organisation. Tag gerne kollegaerne med, så I er flere til at udvikle og forankre de nye digitale kompetencer i din organisation.

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til medarbejdere som ønsker at optimere organisationens og deltagernes udbytte med virtuelle møder og webinarer – eller som gerne vil udforske mulighederne med samme.

Din deltagelse forudsætter ikke at I allerede har software til virtuelle møder, eller at du har erfaringer med samme.

Underviser

Line Holst Jensen, CEO, AZENA ApS.

Line har siden 2000 arbejdet med møder, læring og netværk – med deltagerne i fokus. Line designer og faciliterer virtuelle møder og læring, uddanner online mødeledere og undervisere, og udvikler og faciliterer interaktive webinarer. Og så har hun udviklet en lang række populære værktøjer til samme bl.a. den kendte MødeBox© serie, WebinarBoxen© m.fl.

Vi gør opmærksom på, at navn- og mailoplysninger på alle tilmeldte til dette arrangement vil blive videregivet til underviser, kursusudbyder og konferencested til brug for deres afvikling af arrangementet. Vi deler ikke dine oplysninger med de øvrige kursusdeltagere.

Foredragsholder

Line Holst Jensen

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby