Business Relationship Management

Pris: 750,00 kr.
Ledige pladser: 20
Tilmeldingsfrist: 20.11.2018

Temadag: Dette kursus er for dig der møder forretningen i det daglige og som gerne vil have bedre indsigt i dynamikker og rammer for samarbejdet med forretningen, og konkrete redskaber til at sikre, at dialogen bidrager til at etablere og vedligeholde en relation baseret på gensidig professionel tillid og respekt.
It og digitalisering er strategiske fokusområder for stort set alle virksomheder. Hvis it-organisationer skal lykkes med denne dagsorden forudsætter det, at de it-ledere og -medarbejdere, der i det daglige varetager dialogen med forretningsområderne evner at etablere og fastholde relationer, gennemskue modenheden i relationer og at sikre, at de ting, der samarbejdes om styres på professionel vis.

Dette kursus tilbyder målrettet træning i Business Relationship Management med fokus på rammer for samarbejdet, samt konkret styring af en professionel, tillidsbaseret relation.

På kurset vil du lære om:

• Rammer og processer i Business Relationship Management
  • Konkrete værktøjer til at danne overblik over, og lede de elementer, relationen og dialogen drejer sig om (initiativers livscyklusser, årshjul, partnerbaseret sparring mm.)
  • Etablering af nye professionelle relationer
    o Vurdering af og arbejde med modenhed i relationen
    o Etablering af fundamentet for en relation præget af professionel tillid og respekt
  • Håndtering af konflikter i relationer

Udbyttet af kurset for dig og din organisation vil være en øget bevidsthed om egen rolle og ansvar i dialogen og relationen med forretningen, konkrete værktøjer til at styre de elementer, der samarbejdes om, samt konkrete input til etablering og styring af relationen.
Kurset er tilrettelagt med henblik på at opnå størst mulig læring. Dette sker ved, at der er en balance mellem inspirationsindlæg i plenum, deltagernes refleksioner og praktiske øvelser.

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere der har ansvar eller medansvar for relationen til forretningen. F.eks. Business Relationship Managers, Forretningsanalytikere, proceskonsulenter, Service Delivery Managers, projektledere og Product Owners.

Underviser

Reni Friis, Bluehat. Reni er direktør i it-konsulentvirksomheden BlueHat og har mere end 15 års erfaring i it-branchen og har et stærkt fundament i it management-rådgivning generelt.
Når Reni underviser, er der altid masser af eksempler, skarpe pointer og godt humør.

Foredragsholder

Reni Friis

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby