Ny viden på en time - Strategisk agilitet i din ledelse

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 24. oktober 2018 kl. 08:00 til 24. oktober 2018 kl. 09:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 36
Tilmeldingsfrist: 09.10.2018

Morgenmøde: Er du leder og vil allerede i morgen kunne anvende agilitetsteori til at skabe mere agilitet og innovationskraft i din organisation? Så skal du komme og høre professor Claus Nygaard.

Kender du situationen?

Du er leder. I virksomheden har I ambitioner om at øge innovationskraften. Men driften kræver sin opmærksomhed. Samtidig skal I effektivisere. Intet er som i går – og alligevel er alt som i går. I forsøger at optimere driften ved at bygge systemer, og for hver gang I implementerer en systemkomponent, forandrer verden sig. Det er som om, I er dømt til at halse bagefter markedet. Og rundt omkring jer er der virksomheder, som tilsyneladende er foran. Som er i medierne med deres vellykkede innovationer. Som har fingeren på pulsen og kender kundernes trends. Hvad gør de rigtigt? Og hvad gør I forkert?

Agilitet som muligt svar

Hvis du vil øge innovationskraften og komme tættere på værdien i kerneydelsen i relation til kunder og markeder, kan du med fordel anvende teorien om Strategisk Agilitet. Som leder kan du komme et skridt foran konkurrenterne gennem Strategisk Agilitet. Men det kræver, at du aktivt tænker agilitet ind i din egen ledelse, i din organisering af arbejdet, i produktionen af produkterne/servicen samt i selve strategien.

Professor, ph.d. Claus Nygaard introducerer kernen i teorien Strategisk Agilitet. Han og viser, hvordan det agile perspektiv konkret kan hjælpe dig som leder med at forstå kilderne til agilitet og skabe mere agilitet og innovationskraft i din afdeling/organisation/virksomhed.

Hvorfor skal du deltage?
Du skal deltage, hvis du er leder og ønsker:
1. indblik i agilitetsteorien (5 typer af agilitet)
2. indblik i hvordan agilitet tænkes i forhold til produktion, organisation, strategi og person.
3. konkret indblik i, hvordan du allerede i morgen kan anvende agilitetsteoriens indsigter til at skabe mere agilitet og innovationskraft i din afdeling/organisation/virksomhed.

Oplægsholder:

Claus Nygaard er professor, ph.d. og direktør hos cph:learning & executive director hos Institute for Learning in Higher Education. Claus har siden 1995 udviklet og afholdt lederuddannelse for danske og udenlandske virksomheder. Han har modtaget FUHUs undervisningspris som bedste underviser på CBS. Har modtaget flere internationale priser for forskning og formidling. Claus har udgivet mere end 140 bøger, kapitler og artikler.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator