Ny viden på en time - Leder, forøg din innovationsevne!

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 26. september 2018 kl. 08:00 til 26. september 2018 kl. 09:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 32
Tilmeldingsfrist: 11.09.2018

Morgenmøde: Hør, hvordan du kan engagere dig personligt i innovation og skabe den innovative og modstandsdygtige organisation, og hvordan du tager ansvar for udviklingen og understøttelsen af en entreprenør-kultur i virksomheden. De nye trusler som den globale hyperkonkurrence og risiko for disruption kræver en kontinuerlig kontakt med og accept af det ukendte. Ny forskning viser, at innovation og organisatorisk modstandsdygtighed er to sider af samme sag og indebærer aflæring af gammel viden og vaner. Evnen til at aflære kompetencer og måder at se verden på kan trænes via fortløbende øvelser i ’tool dropping’ – det vil sige at identificere redskaber (personlige og ledelsesmæssige) og træne det at droppe dem. Det viser sig at være svært og svarer næsten til at komme i gang med fysisk træning for første gang.

Oplægsholder:

Erhvervsforsker Dorthe Thorning Mejlhede, Copenhagen Business School, har i sin forskning undersøgt ledelse og organisering af innovation og udviklet et nyt værktøj til refleksion og konkret træning af ledere og innovationsteams. Kom og hør om dine muligheder for at skabe den innovative og modstandsdygtige organisation.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator