Ny viden på en time - USA efter midtvejsvalget

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 43
Tilmeldingsfrist: 20.11.2018

Morgenmøde: Vi ser nærmere på, om USA er på farlig kurs på vej ind i 2019 og på, hvad Danmarks muligheder og udfordringer er i præsident Trumps verden. Den amerikanske økonomiske politik trækker dybe spor i Europa og Danmark, både i form af de økonomiske rammer og rentedannelsen.

Præsident Trump har iværksat et større økonomisk eksperiment med slap udgiftspolitik, skattelettelser og en hård kurs mod frihandel. Samtidig er den amerikanske centralbank på stramningskurs. Midtvejsvalget i november udgør en vigtig strømpil i forhold til, hvor stor den folkelige opbakning er til den førte politik og giver samtidig en god indikation af de vigtigste politiske temaer forud for præsidentvalget i 2020.

Oplægsholder

Ulrik Bie er selvstændig økonom og har tidligere arbejdet som analytiker og cheføkonom i Nykredit. Senest har han været cheføkonom ved The Institute of International Finance, i Washington, USA, hvor han primært dækkede Storbritannien, USA og Euroområdet.

Tidligere har Ulrik Bie været finansattatché ved den danske ambassade i Washington, USA og arbejdet i Nationalbanken. Ulrik er uddannet cand. polit fra Københavns Universitet

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Foredragsholder

Ulrik Bie

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator