Sommerskole 2018 - Kompetenceudvikling i trit med forandringer

Pris: 7.000,00 kr.
Ledige pladser: 15
Tilmeldingsfrist: 13.07.2018

Sommerskole: Kompetencekravene i de finansielle virksomheder udvikler sig rasende hurtigt, og den naturlige kompetenceudvikling gennem mobilitet og udskiftning har svært ved at holde trit med forandringerne.

Udfordringen er, hvordan vi kan arbejde systematisk og målrettet med at kompetenceudvikle medarbejdere i tide, så de bliver i stand til at honorere de nye krav. Vi giver dig redskaberne til at arbejde strategisk og konkret med udfordringen.

Det får du med hjem

• Kendskab til relevante kompetence- og læringsteorier
  • Konkrete værktøjer til at analysere kompetenceudviklingsbehov og gennemføre succesfuld implementering af strategisk kompetenceudvikling
  •  Kvalifikationer til at præsentere konkrete forslag til kompetenceudvikling, der imødekommer centrale strategiske behov i din egen organisation

Indhold
Kurset udstyrer dig med et analytisk beredskab, der gør det muligt at analysere konsekvenser på tre niveauer: individuelt, gruppe og organisatorisk (operationel, taktisk og strategisk kompetenceudvikling). Du lærer, hvordan analyser kan bruges til at udvikle kompetenceudvikling, og vi arbejder med alternative læringsstrategier, hvor fokus er at opbygge organisationens læringsberedskab, praksisfælleskaber og dynamiske kapabiliteter.

Kurset har også en praktisk dimension, hvor du kommer til at arbejde med konkrete problemstillinger i din egen organisation. Vi tager udgangspunkt i en række af de typiske overordnede udfordringer på finansområdet, bl.a.:

• Nye kompetencetyper inden for finansiel faglighed
  • Nye kompetencetyper i relation til indførsel af robotter og kunstig intelligens
  • Kompetenceudviklingsmodeller til både drifts- og udviklingsorienterede enheder
  • Kompetence til at opdyrke fintech-forretningsmodeller i egen organisation
  • Indførsel af maskinlæring og kunstig intelligens i HR-funktionen

Deltagerprofil
Dette kursus henvender sig til tillidsfolk, HR-medarbejdere, ledere, projektledere og andre, der ønsker at blive bedre til at arbejde med analyse af kompetencebehov og implementering af strategisk kompetenceudvikling i lyset af accelererende udvikling på finansområdet.

13. – 17.  august 2018
Alle fem dage kl. 9-17 – torsdag byder vi på middag i Finansforbundet

Bemærk at Sommerskolen tirsdag d. 14. august afholdes på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Amager Boulevard 70, 2300 København S.

Favorabel medlemspris: 7.000 kr.
Kursusgebyret dækker undervisning, undervisningsmaterialer og forplejning.

Underviserteam

Lektor, PhD, Frans Bévort, Institut for Organisation, CBS
Lektor, PhD, Mette Mortensen, Institut for Organisation, CBS
HRD-ansvarlig, Mette Lilleøre, ATP
Partner, PhD, Frank Dybdal Lilleøre, Pro-lead
Direktør, PhD Steffen Löfvall, cph:learning og ekstern lektor, CBS

Oplægsholdere:

Kapaciteter med praktisk viden om de strukturelle og teknologiske forandringer i finansvirksomhederne.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator