Sommerskole 2018 - Lær at udnytte kunstig intelligens i forretningsudviklingen

Pris: 7.000,00 kr.
Ledige pladser: 21
Tilmeldingsfrist: 13.07.2018

Sommerskole: Vil du dykke ned i, hvordan maskinlæring og kunstig intelligens fungerer, og hvordan man kan udnytte teknologierne i finansvirksomhederne?

Så har du nu muligheden for at deltage i et intensivt fem dages kursus, hvor du arbejder med konkrete problemstillinger og forretningsmuligheder med udgangspunkt i din egen virksomhed. De fleste mener, at maskinlæring og avanceret kunstig intelligens (AI) vil forandre finansområdet i et omfang, som vi har svært ved at forestille os i dag. På kurset kigger vi i krystalkuglen og undersøger, hvordan vi kan udvikle forretningen med de nye teknologier.

Det får du med hjem

• indsigt i de seneste års tekniske og teoretiske udvikling inden for maskinlæring og kunstig intelligens
  • kendskab til, hvordan teknologierne vil ændre måden, vi bedriver finansiel virksomhed på
  • indsigt i nutidige anvendelser af kunstig intelligens ud fra tekniske, juridiske, etiske og økonomiske perspektiver
  • kendskab til deep learning og populære analysemetoder såsom træbaserede metoder (random forest, gradient boosting og varianter)
  • metode til en basal træning af neurale netværk via hands on øvelser i Jupyter notebook
  • kendskab til nye fintech-aktører, hvis forretningsmodeller bygger på maskinlæring og kunstig intelligens
  • øvelse i at præsentere konkrete udviklingsforslag, hvor kunstig intelligens og maskinlæring indgår

Indhold

Kurset tager udgangspunkt i teknologiske, forretningsmæssige og filosofiske temaer og besvarer undervejs en række spørgsmål: Hvad er maskinlæring og kunstig intelligens? Hvilke redskaber kan med fordel anvendes? Hvornår og hvordan kan teknologierne anvendes forretningsmæssigt? Hvilke potentielle negative konsekvenser kan teknologien medføre? Hvilke juridiske, etiske og filosofiske aspekter ved kunstig intelligens er nødvendige at drøfte i organisationen?

På kurset arbejder vi med konkrete problemstillinger og forretningsmuligheder med udgangspunkt i deltagernes virksomheder:

• Forretningsmæssig anvendelse af kunstig intelligens og maskinlæring til fx kreditvurdering, tekstklassifikation og finansielle tidsserie-analyser
  • Valg af dataanalysemetoder i relation til det specifikke problemstilling og tilgængelige datasæt
  • Nye kompetencetyper og stillingskategorier i relation til maskinlæring og kunstig intelligens
  • Organisering af udviklingssamarbejdet mellem dataanalytikerteamet og forretningen.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig bredt til udviklingskonsulenter, linjeledere, projektchefer og -ledere, der ønsker at få et indblik i, hvordan maskinlæring og kunstig intelligens konkret fungerer og kan udnyttes forretningsmæssigt i den finansielle sektor.

13. – 17.  august 2018
Alle fem dage kl. 9-17 – torsdag byder vi på middag i Finansforbundet

Bemærk at Sommerskolen tirsdag d. 14. august afholdes på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Amager Boulevard 70, 2300 København S.

Favorabel medlemspris: 7.000 kr.
Kursusgebyret dækker undervisning, undervisningsmaterialer og forplejning.

Underviserteam

Professor, PhD Ole Winther, DTU COMPUTE, Institut for Matematik og Computer Science.
Lektor, PhD Thomas Bolander, DTU COMPUTE, Institut for Matematik og Computer Science.
Jonatan Bording, Fairy Technology
Ph.d.-studerende Casper Kaae Sønderby, Fairy Technology, Københavns Universitet
Søren Sønderby, Fairy Technology
Direktør, PhD Steffen Löfvall, cph:learning og ekstern lektor, CBS

Oplægsholdere

Relevante oplægsholdere med praktisk erfaring i forretningsmæssig udnyttelse af maskinlæring i den finansielle sektor.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator