Fungerer konkurrencen på realkreditmarkedet?

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 26. februar 2018 kl. 17:00 til 26. februar 2018 kl. 18:30
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 71
Tilmeldingsfrist: 09.02.2018

Gå-hjem-møde: På dette gå-hjem-møde sætter vi i en paneldebat fokus på vilkårene bag danskernes største investering – boligkøbet. Som deltager får du rig mulighed for at stille spørgsmål og deltage i debatten.

Konkurrencerådet peger på svag konkurrence inden for realkreditmarkedet. Der er få aktører, og markedet er præget af, at det er svært for forbrugerne at flytte. Men flere aktører har rettet skarp kritik mod Konkurrencerådets vurdering. De mener, at konkurrencen er intens og lever i bedste velgående.
Hvordan oplever aktørerne konkurrencen? Kan man skærpe konkurrencen yderligere? Og hvad efterspørger kunderne?

Christian Schultz, professor i økonomi ved Københavns Universitet, giver et kort oplæg som udgangspunkt for en paneldebat. Panelet skal bl.a. diskutere Konkurrencerådets forslag om at ændre reglerne for tilsynsdiamanten. Vi skal også debattere forholdet mellem bankernes prioritetslån og de traditionelle realkreditlån. Er de ligestillede i konkurrencen?

I paneldebatten deltager foruden Christian Schultz, Ane Arnt Jensen, viceadministrerende direktør i FinansDanmark, Peter Smith, direktør i Nordea Kredit og Vagn Jelsøe, vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk.

Ordstyrer: Ole Krohn, TV2 Business.

16.30 Kaffe og kage

17.00 Arrangementet begynder

18.30 Tak for i dag.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål