Finansforbundet University - Algoritmer med fordomme

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 50
Tilmeldingsfrist: 24.04.2018

Morgenmøde: I dette oplæg kan du blive klogere på nogle væsentlige problematikker bag udviklingen af algoritmer. Ph.d. Natalie Schluter vil fortælle om, hvorfor det er så vigtigt, at langt flere kvinder og minoritetsgrupper deltager i udviklingen og anvendelsen af fintech.

Algoritmernes påvirkning af os sker mest i det skjulte. De styrer store dele af det finansielle system, og de påvirker, hvad vi ser på Facebook og finder på Google. Interne opgørelser fra store teknologivirksomheder som Google, Facebook, Apple og Microsoft viste forrige år, at kvinder kun udgør 16 procent af den tekniske arbejdsstyrke. Derfor er det de mandlige udvikleres ubevidste fordomme, tanker, blinde vinkler og associationer, der påvirker algoritmen.

Udviklerne er ikke fordomsfulde eller dårlige, det falder dem bare ikke ind at nuancere det billede, som algoritmerne tegner. Og det er der behov for. Kom med til et oplæg, hvor vi dykker ned i betydningen af teknologiens udvikling for det globale samfund.

Oplægsholder

Natalie Schluter er ph.d. i Computer Science og udvikler algoritmer og machine learning

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator