Digital transformation - forandringer og IT's nye rolle

Pris: 750,00 kr.
Ledige pladser: 20
Tilmeldingsfrist: 05.02.2018

Temadag: Den øgede digitalisering og Digital Transformation ændrer kundernes forventninger til den finansielle sektor og stiller nye krav til måden, vi arbejder på såvel internt og eksternt; vores services og vores interne processer. I kraft af de nye digitale muligheder forventes det, at IT bidrager til innovation og udviklingen af nye services, produkter, platforme og i nogle tilfælde helt nye forretningsmodeller. Det betyder øget samarbejde og nye roller til bl.a. IT-medarbejdere, projektledere og forretningsudviklere.

Hvilke kompetencer kræver det af mig som medarbejder at sætte den digitale udvikling i spil i forhold til mine arbejdsopgaver? Hvordan kan jeg være med til at sætte de nye teknologiske muligheder i spil indenfor mit arbejdsfelt? Hvilke metoder og processer kan understøtte mig i forhold til den digitale omstilling, der finder sted i den finansielle sektor?

Kan du nikke genkendende til disse spørgsmål, er temadagen noget for dig.

Udbytte

Temadagen giver deltagerne en forståelse for hvad Digital Transformation handler om, og samtidig præsenteres deltagerne for de organisatoriske kapabiliteter som Digital Transformation kalder på. Deltagerne udbygger deres indblik i IT’s organisatoriske rolle nu og i fremtiden samt hvad det betyder for virksomheders forretningsmodeller.

• Forståelse for den digital transformation i finanssektoren, og hvad der stilles af krav til organisationen generelt og IT specifikt
  • Indsigt i de fremtidige krav og forventninger til medarbejdere
  • Forståelse for organisatorisk agilitet og kundecentrerede servicetilbud
  • Mulighed for at møde andre deltagere og diskutere aktuelle problemstillinger og udfordringer med digital transformation

Målgruppe og form

Kurset er for dig, der ønsker at vide mere om den digitale omstilling og ønsker at få metoder og perspektiver til at blive en medspiller, i forhold til at gribe de muligheder den globale og teknologiske udvikling giver finanssektoren.

Undervisningen foregår som vekslen mellem indlæg, plenumdiskussioner og gruppedrøftelser. Dagen giver derfor rig mulighed for at diskutere og reflektere indholdet i relation til egen praksis, og det giver mulighed for at videndele og få inspiration fra andre deltagere.

Underviser

Markus Laursen, ph.d.
Markus er forsker og underviser i Digitaliseringsinstituttet og tidligere Postdoc ved Aarhus Universitet. Han har forsket i projekter og arbejdet med områderne digital udvikling, projektledelse, gevinstrealisering i både den private og offentlige sektor. Markus har flere års erfaring med undervisning på kandidat- og Executive-uddannelser og senest ved Erhvervsstyrelsen om emner lignende dette kursus.

Foredragsholder

Markus Laursen

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby