Cafémøde - Hvordan håndterer jeg jobsamtalen, når jeg er 50+

Pris: 0,00 kr.
Venteliste
Tilmeldingsfrist: 23.10.2017

Ledige og fratrædende medlemmer.

Du skal ikke lyve til jobsamtalen, men…

- Sådan vender du job interviewerens problemer til din egen fordel

For nogle arbejdsgivere hænger der særlige aldersfordomme fast, når der skal rekrutteres nye medarbejdere. Arrangementet her vil dels belyse nogle af de typiske fordomme og dels give input til, hvad du som ansøger kan gøre for at sætte dig udover dem. Ligeledes vil der være en række øvrige råd til, hvordan du kommer positivt igennem et rekrutteringsforløb. Arrangementet tager udgangspunkt i deltagernes særlige udfordringer og forestillinger i forbindelse med jobsamtalen. Det betyder, at der vil være en fleksibel tilgang, og en afslappet stemning. Dagen består af såvel oplæg, debat, samt øvelser, der vedrører jobsamtalen.

Oplægsholder: Lars Lundmann. Lars er psykolog, cand.psych., og har skrevet ph.d. om personvurderinger ved jobsamtaler. I forbindelse med sin ph.d. har han undersøgt, hvad job interviewere rent faktisk synes om jobkandidaterne umiddelbart efter jobsamtalen, og hvad de vurderer som væsentligt. I dag arbejder han som rekrutteringsrådgiver og forestår rekrutteringen for såvel private som offentlige virksomheder, ligesom han bidrager til at optimere virksomheders rekrutteringsprocesser og -systemer.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Monica Christiansen

Kursusadministrator