Finansforbundet University - Forvalt dine investeringer med investeringstragten

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 33
Tilmeldingsfrist: 12.09.2017

Morgenmøde: Formålet med dette oplæg er at motivere og gennemgå byggestenene i en investeringssimulator, man kalder investeringstragten. Er du nysgerrig på investeringsfaglige værktøjer, og vil du lære at forvalte dine investeringer selv, er dette oplæg noget for dig.

På samme måde som en flysimulator sikrer, at piloter lærer af deres fejl, før de flyver et rigtigt fly, fungerer investeringstragten som en sikker zone til undervisning, øvelse og forskning inden for asset management-industrien. Med tragten som værktøj har man på den måde mulighed for at eksperimentere med nye strategier, før de slippes løs for offentligheden.

Asset allocation går grundlæggende ud på at vælge et par aktiver ud fra et givet univers af aktiver og tildele dem vægte. Tusindvis af Exchange Traded Funds (ETFer) bliver handlet på forskellige børser verden rundt, men en individuel investor behøver i de fleste tilfælde kun tre til fem aktiver til at danne en veldiversificeret portefølje.

Investeringstragten vil blive gjort tilgængelig online og er gratis at benytte.

Oplægsholder

Kourosh Marjani Rasmussen er lektor i Financial Engineering ved Danmarks Tekniske Universitet (DTU). Kourosh underviser og forsker i privatøkonomi med fokus på asset allocation.

Program:

Kl. 7.30 - 8.00 Morgenmad og kaffe

Kl. 8.00 Arrangementet begynder

Kl. 9.00 Tak for i dag

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator