Forandringsledelse

Pris: 750,00 kr.
Ledige pladser: 20
Tilmeldingsfrist: 11.09.2017

Temadag: Udbyttet af kurset for dig og din organisation er en forbedring af den måde forandringsprocesser faciliteres og planlægges, med højere effekt af forandringsinitiativerne, bedre trivsel og mindre modstand til følge.

Indenfor IT og digitalisering er forandringer ikke noget man blot skal forholde sig til en gang imellem og som forsvinder igen. Forandringer forårsaget af ny teknologi, nye lovkrav eller øgede krav om effektivitet er blevet et vilkår som IT- medarbejder og ledere hele tiden må forholde sig til.

Dette kursus er for dig der arbejder med forandringer i det daglige, og som gerne vil have redskaber til drive forandringer på en måde der sikrer grundig forankring i organisationen og som samtidig har fokus på trivsel og medarbejdere og lederes mulighed for at fokusere på kerneopgaven.

På kurset lærer du at facilitere forandringsprocesser med fokus på organisatorisk bæredygtighed. Du vil bl.a. få redskaber til at kortlægge organisationens forandringskapacitet, -kompetencer og -ressourcer, samt potentielle modstandspunkter, så du kan tilrettelægge forandringen med afsæt i de faktiske forhold og etablere effektive og holdbare processer til måling, opfølgning og integrere forandringen i de eksisterende ledelsessystemer.

På kurset vil du lære om…

• Forskellige modeller for og tilgange til forandringsledelse
  • Kortlægning af organisationens forandringskapacitet, - kompetencer og-ressourcer
  • Facilitering og planlægning af forandringsprocesser
  • Hvordan mennesker reagerer på forandringer – herunder hvordan du håndterer modstand

Kurset er tilrettelagt med henblik på at opnå størst mulig læring. Dette sker ved, at der er en balance mellem inspirationsindlæg i plenum, deltagernes refleksioner og praktiske øvelser.

Målgruppe og forudsætninger

Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere der har ansvar eller medansvar for at få forandringer til at lykkes. F.eks. ledere, projektledere og proceskonsulenter.

Taler

Reni Friis, CEO i BlueHat. Reni har arbejdet i it-branchen i ca. 20 år, og har bred erfaring med at arbejde med forandringer i både udviklings-, drifts-, support og projektorganisationer. Hendes tilgang til forandringer er, at sikre, at ambitionen tilpasses organisationens parathed overfor forandringer, og i høj grad at inddrage medarbejderne i selv at udvikle og sammensætte den konkrete fremtid en forandring medfører. Når Reni underviser, er der altid masser af eksempler, skarpe pointer og godt humør.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator