Robotter, etik og eksponentielle organisationer vil ændre dit arbejdsliv

Finansforbundet, Applebys Plads 5, 1411 København K
Dato: 28. juni 2017 kl. 17:00 til 28. juni 2017 kl. 20:00
Pris: 0,00 kr.
Udsolgt
Tilmeldingsfrist: 26.06.2017

Gå-hjem-møde: Robotter, kunstig intelligens og organisatoriske ændringer. Sådan vil dit arbejdsliv i finanssektoren se ud i fremtiden. Og udviklingen løber meget stærkt.

Har du lyst til at høre nogle bud på, hvordan den fremtid ser ud, og opleve, hvordan interaktion med kunstigt intelligente robotter medfører en række etiske og følelsesmæssige dilemmaer?

Vi har inviteret Cecilie Waagner Falkenstrøm fra Royal College of Arts i London og Kris Østergaard fra Singularity University til at gøre os klogere på fremtiden.

Cecilie vil belyse, hvordan robotterne konkret kommer til at påvirke din arbejdsdag, og give bud på de moralske principper, der vil styre finanssektoren, hvis den er domineret af robotter.
Kris vil give os en forståelse for, hvordan de såkaldte eksponentielle organisationer opstår og ændrer markedsdynamikker og konkurrenceforhold på ingen tid, og hvad det kan betyde for den finansielle sektor.

Program:

Kl. 16.30 - 17.00: Kaffe og kage

Kl. 17.00: Selve arrangementet går i gang v/Kris Østergaard

Kl. 18.00 Sandwich

Kl. 18.30: Arrangementet fortsætter v/Cecilie Falkenstrøm

Kl. 20.00 Tak for i dag

Om underviserne:
Cecilie Waagner Falkenstrøm er kunstner, fremtidsforsker og foredragsholder. Hun er ph.d.-studerende på Royal College of Art i London og arbejder i krydsfeltet mellem kunst, ny teknologi og brugerinteraktion. Hun udforsker eksempelvis nye potentialer inden for kunstig intelligens og virtual reality. Cecilie Waagner Falkenstrøm er bl.a. kendt for begrebet ”Det umuliges mulighed” og har lavet store kunstinstallationer på Christiansborg, Det Kongelige Teater og Kgs. Nytorv metrostation.

Kris Østergaard er Chief Learning & Innovation Officer på Singularity U Denmark. Han er en eftertragtet foredragsholder, forsker og en af verdens førende eksperter indenfor eksponentielle organisationer. Kris rådgiver en række start-up virksomheder og er co-founder af virksomheden DARE2 og Singularity U Denmark.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby

Kursusadministrator